פרסום ראשון

קרע בין שר הדתות למנכ"ל משרדו: "שמענו צעקות מהחדר"

במסדרונות משרד הדתות שורר קרע בין השר דוד אזולאי למנכ"ל משרדו עודד פלוס • הרקע: מינוי סמנכ"ל למשרד • אחת העובדות: "אין יחסי שר-מנכ"ל, יש מתיחות קשה" • פרסום ראשון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: גרשון אלינסון - פלאש 90 ודוברות המשרד לשירותי דת)

בחודשים האחרונים עזב סמנכ"ל משרד הדתות משה דגן את תפקידו לטובת תפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית, במקומו ביקש שר הדתות דוד אזולאי למנות את צחי חמדני, דמות ידועה במשרד.

אלא שהמינוי נתקל בקשיים, לאחר שהמנכ"ל עודד פלוס התנגד למהלך. פלוס לא הסכים לכך שחמדני ימונה לסגנו, מה שגרר עימות בין השר למנכ"ל משרדו. פלוס מצדו דרש למנות את דבורה אייפרמן, מנהלת אגף מבני דת במשרד, לתפקיד.

במשרד הדתות מספרים כי המנכ"ל התנגד למינוי חמדני מאחר "ולא מדובר באדם דתי, וגם לא ניהל אף פעם עובדים - בניגוד למועמדים האחרים. בנוסף יש טענות שהוא הבטיח הבטחות שונות לשר לאחר שימונה".

‫לאחר מספר ימים קרא השר לחמדני והודיע לו: "אתה הסמנכ"ל", זאת כמינוי זמני. אזולאי עשה את הצעד לאחר שקיבל אור ירוק מיו"ר ש"ס השר אריה דרעי שאמר לו "תעשה כפי שאתה חושב שראוי".‬ לאחר מינויו של חמדני כממלא מקום, יפורסם בתוך שלושה חודשים מכרז בינמשרדי לתפקיד.

בשלב הזה פלוס עודכן במהלך, נכנס לחדרו של אזולאי והביע את התנגדותו התקיפה למינוי. לדברי גורמים במשרד הדתות: "השניים נכנסו לחדר ובמקביל ביקשו מכל הנוכחים לצאת מהלשכה. מחוץ לחדר היה ניתן לשמוע את הצעקות ביניהם, ממש צעקות, אזולאי אמר לו 'אני השר ואני אקבע מי ימונה', וכך זה נמשך דקות ארוכות".

לדברי אחת העובדות בלשכה: "מאז המינוי רואים את המתח בין השניים, אין יחסי שר-מנכ"ל, יש מתיחות קשה, לא יודעת אם יש עוד לשכה שמתנהלת כך".

ל"כיכר השבת" נודע כי פלוס שוחח בנושא עם אריה דרעי, וזה אמר לו ש"יזרום עם המינוי".

בכיר במשרד הדתות אומר כי "השר דרעי היה צריך להכריע במחלוקת הזו בין השר למנכ"ל, בסוף הוא בחר לתמוך בשר הדתות, וזה רק הגביר את המתחים".

בשלב זה הכעס של פלוס הגיע לנקודת שיא, והוא התבטא: "זה או אני או חמדני, לא אשאר מנכ"ל במצב הזה", כשעדיין לא ברור האם הוא אכן מתכוון לממש את האיום.

סיפור הקרע בין השר למנכ"ל הפך לשיחת היום במסדרונות משרד הדתות, מה שגרם לעודד פלוס לשגר הודעה לעובדי המשרד בה הכחיש את הטענות שהוא פועל לטרפוד מינוי חמדני אך הדגיש כי הוא אינו מעוניין בסמנכ"ל. "אני לא פועל לטרפד את המינוי אלא הורתי מיידית עוד ביום שני למוריה לקדם את המינוי לאחר ששוחחתי עם מי ששוחחתי (והמבין יבין)", כתב.

לדבריו: "אני ישבתי עם המנהלים ואמרתי להם מפורשות כי אני לא מתכוון למנות בשלב זה אף אחד מאחר ומשה דגן ביקש ואפשרתי לו חל"ת לשנה. לא רק שאמרתי אלא עשינו צעדים אופרטיביים להסדיר את מילוי המקום של משה".

המנכ"ל הוסיף וכתב לעובדים: "אין, לא לי ולא למישהו אחר שידוע לי, יד ורגל בהכפשות, מי שמכיר אותי יודע שהפגם האחרון שאני אמצא באדם הוא שהוא חילוני רח"ל או מסורתי". על הטענות כי הוא רוצה למנות את דבורה אייפרמן כתב פלוס לעובדי המשרד כי "זאת רשעות לחבר את דבי לעניין".

בכיר מאוד במשרד הדתות המקורב לשר ולמנכ"ל סיכם בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לא כל יום פוגשים בסיפור כזה עם כל כך הרבה אמוציות בין שני בכירי המשרד. אם הם לא יתעשתו מהר יהיה קשה לראות אותם מצליחים לעבוד בשיתוף פעולה".

מלשכת שר הדתות דוד אזולאי נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מר חמדני הינו מוותיקי העובדים במשרד ואיש מקצוע מהמעלה הראשונה. מאחל לו הצלחה בתפקידו הרם למען שירותי הדת במדינת ישראל.

"קודם למינוי נרשמו חילוקי דעות מקצועיים בין השר אזולאי למנכ"ל משרדו מר עודד פלוס בנוגע לזהות המועמד לתפקיד, אך לאחר שיחה בין השניים נרתם המנכ"ל לטובת מינויו של חמדני והוציא את המינוי אל הפועל".

מטעם מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "עבודת המשרד לשירותי דת,מתנהלת כסדרה,ללא תקלות והפרעות ולראיה הילולת הרשב"י שזכתה לשבחים מכל עבר. השר והמנכ"ל מכירים שנים ארוכות וגם אם היו אי הסכמות ענייניות כאלה ואחרות, הם ידעו לגשר עליהן ולהמשיך לשתף פעולה בקידום והצעדת שירותי הדת קדימה.

"צר לנו שיש מי שמערכת היחסים הטובה הנה לצנינים בעיניו ומנסה להכניס טריז בין השניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר