פזיזות ברשת

כך נפלו העיתונאים החרדים עם ציטוט מפוברק

"טמטום" ו"אטימות" היו רק חלק מהתגובות של עיתונאים חרדים על ציטוט שהופץ בשמו של אברי גלעד שהאשים לכאורה ילודה חרדית באסון באשדוד. אלא שהציטוט המסולף הומצא ע"י קו נייעס (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אברי גלעד (צילום: משה שי, פלאש 90)

אם אתם עוקבים אחרי עיתונאים חרדים בטוויטר, בטח נתקלתם הצהריים (שני) במבול הגינויים והאשמות ב"טמטום ואטימות", זאת בעקבות ציטוט שהופץ בשם העיתונאי אברי גלעד שכביכול נאמר בתכניתו בגלי צה"ל, (לא. י.ט) ולפיו: "אם יהיו פחות ילדים במשפחה יהיה פחות אירועים כאלה" - זאת בנוגע לאסון באשדוד בו קיפח את חייו פעוט חרדי שנשכח ברכב.

בהודעה שהפיצו קווי נייעס בעיקר נכתב: "אברי גלעד בגל"צ על פטירת התינוק החרדי שנשכח ברכב: "אם יהיה פחות ילדים במשפחה יהיה פחות אירועים כאלה"".

עיתונאים חרדים במערכות שונות מיהרו לתקוף את גלעד. "התבטאות מפגרת", "כמה טמטום ואטימות" ו"הוא לא אנטישמי, הוא סתם טיפש שפולט שטויות" היו רק חלק מהתגובות הזועמות נגד גלעד.

ההודעה המפוברקת שהופצה ברשת (צילום מסך)

אלא שהדברים לא נאמרו על ידי גלעד, לפחות לא כפי שצוטטו ברשת. מהאזנה לתכנית, הדברים שכן נאמרו על ידי גלעד היו: "לא הייתי רוצה להיות האבא ששכח באוטו, נכון שהוא מרגיש הכי רגוע מכל האנשים? שואל את עצמי לפעמים: יש כל מיני סוגים של הורים, יש הורים שמועדים שיקרה להם ויש שלא יקרו להם? הייתי בודק הפרעת קשב, הצעה למחקר, כמובן גם ריבוי ילדים. מנסים להמציא אפליקציות, כל מיני עניינים, התראה בנייד וכל מיני דברים. זה הרבה יותר גדול מזה".

לאחר שפורסם הציטוט המלא של גלעד, מרבית העיתונאים שתקפו אותו - התנצלו ומחקו את הציוץ שפרסמו נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר