סערה במליאת הכנסת

בנט תקף את לפיד: "החרבתם לדורות, החרדים אצלכם סוג ב'"

שר החינוך נפתלי בנט יצא במתקפה חריפה נגד "יש עתיד" ויאיר לפיד: "אתם מפלגה אנטי חרדית, זו בושה נוראה. אתם החרבתם לדורות וגרמתם נזק נוראי, חזרתם להתעמר בחרדים". תיעוד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת, תמונה: פלאש 90)

יו"ר 'הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט יצא הערב (שני) במתקפה חסרת תקדים נגד מפלגת 'יש עתיד' והעומד בראשה ח"כ יאיר לפיד. במסגרת שעת שאלות במליאת הכנסת, תקף בנט ואמר: "אתם חובטים בחרדים כדי לגרוף מנדטים, הוצאתם את החרדים מחוץ למחנה. תלמדו ממני: כשמסתכלים על החרדים כידידים, מגיעים להישגים".

בנט המשיך ותקף את לפיד: "החרדים אצלכם הם סוג ב'. למה למען ה' יאיר לפיד אמר שילד חרדי בן 6 לא יכול ללכת לקייטנה כי הוא לא לומד ליב"ה, מה זה קשור?".

"אתם מפלגה אנטי חרדית, זו בושה נוראה ואתם החרבתם לדורות, גרמתם נזק נוראי, כשר החינוך אני אמרתי שאני אתן לכל ילד ללכת לקייטנות, תסבירו לי למה לא אפשרתם לחרדים ללכת לקייטנות, מה, מה קרה? הם נראים שונה - בגלל זה? הם לא מספיק טובים לכם? למה הפלתם את החרדים בצורה כל כך נוראה". "אני מדבר מדם ליבי" הוסיף שר החינוך שנראה שאט אט כמי שהופך לידיד החרדים.

ח"כ יעל גרמן הגיבה לו בהמשך הדיון: "דברי ההסתה שלך נגד יש עתיד, כאילו אנחנו נגד החרדים. אנחנו דואגים ודאגנו לחברה החרדית", ושאלה אותו על המדיניות שלו באשר ללימודי ליב"ה.

בנט השיב לה במתקפה: "קודם כל אני חולק, כן התעמרתם, שאלתי למה הפלתם נגד החרדים, למה יאיר לפיד הפלה ילד חרדי בן 6 בקייטנות. אין לזה תשובה, לא קם הבנאדם שיסביר לי למה ילד חרדי בקיץ יקבל... זו מדיניות נוראה".

"המדיניות שלי בעניין לימודי ליב"ה" הוסיף: "אני מטפל בזה דרך תקנות, יש שיטת בולדוזר - זו לא השיטה שלי, אני אגלה לך סוד - לפני שבאתם לעולם, יותר סטודנטים חרדים באו מידי שנה. פתאום באו יש עתיד והייתה צניחה באקדמיה".

בנט המשיך ותקף את יש עתיד: "אתם אוהבים את השיטה הכוחנית מול החרדים. השיטה שלי, אני לא מבטל לימודי ליב"ה, אתם רציתם כותרות, אבל שמישהו אחר יתעסק בזה, כשזה היה שר האוצר שלכם זרקתם את זה לעוד שנתיים. במקום להתסיס את הציבור, פשוט בושה מה שעשיתם, אני מסדיר את זה יחד עם סגן השר האהוב שלי, ואתם רואים כל שנה יותר חרדים, אני מאמין בהדברות ולא במכות".

בנט הוסיף בסיום דבריו עקיצה לעבר לפיד: "כל ה'הפרשות חלות' וללכת לכותל, חזרתם להיות יש עתיד, חזרתם להתעמר בחרדים. תיכף הוא מתחפש לחסיד ברסלב ואתם הורסים לו".

ח"כ ישראל אייכלר תקף את יש עתיד שדרשה משר החינוך לשלול תיקצוב לסרבני הליבה בטענה כי הם "דואגים לחרדים". לדברי אייכלר: "אתם אויבי החרדים ולא דואגים להם. לפחות אל תציגו את עצמכם כשועל המפתה את הדגים בנהר לצאת ליבשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר