נשבע אמונים

ליברמן מונה לשר הביטחון: "תחסל את הנייה"

אביגדור ליברמן מונה לשר הביטחון והתפטר מתפקידו כחבר כנסת במסגרת החוק הנורבגי. ח"כ חסון לעג: "לממשלת הימין-ימין קיצוני יש 48 שעות לחסל את הנייה כמו שהשר ליברמן הבטיח" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וליברמן, הערב (Yonatan Sindel/Flash90)

בתום דיון ממושך, אישרה הערב (שני) מליאת הכנסת את מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון. 55 ח"כים תמכו בבקשה ו-43 התנגדו. ח"כ בני בגין נמנע. במקביל, אושר מינויה של סופה לנדבר לשרת העלייה והקליטה ואת צחי הנגבי לשר בלי תיק. מיד לאחר השבעתו כשר ביטחון, הגיש ליברמן מכתב התפטרות מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג תקף את חברי הקואליציה: "השר בנט גילה לנו שהוא וחבריו בקבינט הם בעצם כמו דחלילים. השר בנט, יכולת ערב כניסתך לממשלה לדרוש נהלים אחרים לקבינט. פתאום אתה מגלה את זה?".

"הכל מתחיל ברוה"מ, ביבי הקוסם זה שהעלים את התקווה והחזון והלכידות הפנימית ואת הכיוון שהמדינה יכלה לקחת לפני שבועיים, העדיף להעלים את יעלון, גבאי וקודם את סער. זה יכול להיות מצחיק אבל עלול להיות מאוד מפחיד ועצוב ועלול להיות הרסני. ביבי אתה ממילא תהיה אופוזיציה בממשלה שלך, בנט וליברמן שולטים בה. נותר רק אדם אחד הממשלה הזו שיכול לקבוע את גורלה ושמו משה כחלון ואני מושיט יד לו ולסיעתו. אלה הרגעים שבהם צריך לקבל הכרעה ואתם צריכים לחשוב על השיקול הלאומי ולא האישי. אני יודע כמה אתה מודאג וכמה כוונותיך טהורות ורק אתה מסוגל לקבל החלטה. אל תהסס יותר זה רגע האמת שלך ושל כולנו".

ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר בדיון: "מה הסכנה הגדולה בכניסתו של ליברמן? הסכנה הגדולה היא בנימין נתניהו. בנימין נתניהו, בעידן הנוכחי, בממשלה הנוכחית, שם לו למטרה את הציבור הערבי בישראל, את האזרחים הערבים, והוא מתחרה בליברמן מאז אותו משפט שהם נוהרים באוטובוסים. ראה כי טוב, הוא מרוויח פוליטית מזה, והוא לא מפסיק לדבר".

"עם בואו של ליברמן אנחנו נהיה עדים לתחרות בין שניהם, מי יהיה קיצוני יותר. ליברמן לא יוכל לעשות דברים נוראיים יותר ממה שעשה יעלון, ולכן הוא יפנה להסתה ולחקיקה נגד הציבור הערבי וכמובן נגד דמוקרטיה וזכויות אדם. אז הייתה לנו ממשלה עם ראש גזעני אחד, תהיה לנו ממשלה עם שני ראשים גזעניים".

ח"כ יואל חסון לעג לליברמן: "אני נרגש ומתכבד להכריז, שבעוד 48 שעות יפציע שחר של יום חדש. היום בשעה טובה סוף-סוף קיבלה ממשלת הקיצוניים יציבות של ממש, ממשלת ימין-ימין קיצוני, בלי אף הפרעה ואף הטרדה".

"אז עכשיו, רגע אחרי החיבוקים והברכות, הגיע הזמן לעבוד, לצאת לעבודה. הפעלתי ברגע זה שעון עצר. השעון הופעל וסופר לאחור 48 שעות. אתם מוזמנים לספור ביחד אתי עד למסיבת סוף הסכסוך לממשלת הימין-ימין קיצוני יש 48 שעות לחסל את הנייה – לחסל את הנייה, השר ליברמן העתידי, כמו שהבטחת".

ח"כ אלעזר שטרן אמר בדיון: "אני חושב שבמציאות הזאת כמעט ואין לנו על מי לסמוך, אלא על אבינו שבשמים. אני חושב שקבינט שגם ראש הממשלה לא סומך עליך, ואני אומר לשר בנט: זה לא סתם שראש הממשלה לא רוצה שיעדכנו אתכם. אולי עליך באופן אישי הוא סומך, אולי על אחרים לא. צריך לבדוק למה ראש הממשלה גם לא רצה את המשלה הזאת מלכתחילה, וגם למה הוא ממשיך לעשות הכול כדי שהשרים לא ידעו ולא יבינו בחומר שכבר יוגש להם, ואני לא יודע איזה חומר יוגש להם ואיזה לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר