ארדואן מאשים: רוסיה מעבירה נשק למורדים

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן האשים היום את רוסיה כי סיפקה אמצעי לחימה נגד מטוסים וטילים מתקדמים למורדים מהמחתרת הכורדית, PKK, שמנהלת בין היתר מאבק מול טורקיה (חדשות, בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן האשים היום את רוסיה כי סיפקה אמצעי לחימה נגד מטוסים וטילים מתקדמים למורדים מהמחתרת הכורדית, PKK, שמנהלת בין היתר מאבק מול טורקיה.

העיתון הממשלתי "סטאר" דיווח כי ארדואן ביקר בסוף השבוע במחוז דיארבקיר שבדרום מזרח טורקיה, ועם עלייתו למטוס חזרה לאנקרה אמר לכתבים הטורקים כי רוסיה מעבירה נשק לארגון ה-PKK דרך עיראק וסוריה. "ברגע זה, טרוריסטים משתמשים בנשק נגד מטוסים ובטילים שסופקו על ידי רוסיה. ארגון הטרור הבדלני מצויד בכלי נשק אלה. הם הועברו אליו דרך סוריה ועיראק", אמר ארדואן.

גורמי ממשל בטורקיה אישרו היום לסוכנויות הידיעות כי ארדואן אכן אמר את הדברים הקשים נגד רוסיה, דווקא בתקופה שבה מגיעים דיווחים על רצונה של אנקרה לשקם את היחסים עם מוסקבה לאחר ההידרדרות הגדולה לאחר שטורקיה הפילה מטוס קרב רוסי בגבולה עם סוריה. בתגובה לטענות ארדואן, מסרה רוסיה שטורקיה חייבת להראות הוכחות לטענותיה.

בעבר נזף ארדואן ברוסיה על תמיכתה בכוחות הכורדיים בסוריה, אך דבריו האחרונים הם הפעם הראשונה שבה האשים פומבית את רוסיה בהעברת נשק ל-PKK, מחתרת שמוגדרת ארגון טרור על ידי טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי.

סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, צוטט אומר לסוכנות הידיעות "אינטרפקס": "כשמישהו אומר משהו, בואו ניתן להם להראות הוכחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר