הפרד ומשול בחיפה?

בצל המריבה עם 'דגל התורה'; יונה יהב מקצה כיתות לחסידים

ב'דגל התורה' זועמים על ראש עיריית חיפה יונה יהב, שבעוד הוא מסרב למנות את מיכי אלפר לסגנו, הוא נוקט ב'הפרד ומשול' ומקצה כיתות לחסידים בעיר • בעירייה טוענים: מי שביקש - קיבל (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יונה יהב (צילום: Yoav Ari Dudkevitch / FLASH90)

בציבור הליטאי בחיפה שורר כעס רב על יונה יהב על רקע הטענות לאי קיום הסכם הרוטציה הפנימית והתעלמותו ממתן הסגנות לנציג דגל התורה בעיר מיכי אלפר.

כפי שחשף "כיכר השבת" שיגרו השבוע עשרות פעילים ועסקנים מקומיים מכתב נחרץ ליהב בו הם דורשים את מתן הסגנות לאלפר ללא כל תירוצים ודחיות.

הבוקר (שלישי) גבר כעסם של העסקנים כאשר התברר לדבריהם כי יהב נוקט בשיטת הפרד ומשול בתוך הציבור החרדי. "בעוד שאותנו הליטאים הוא ממדר ומרחיק במקביל הוא מחבק ומרעיף הכל על הציבור החסידי", הם טוענים.

רק הבוקר פורסמה בעיתון 'ישראל היום' מודעה לפיה מוציא יהב למכרז בניית 8 כיתות לגני ילדים בשכונת רמת ויז'ניץ בעיר זאת בנוסף למבנה תיכון לבנות שהבטיח כבר לחסידות גור.

המודעה על ההקצאה

"הוא בוחר להתנכל לנו ללא סיבה מוצדקת. גם את הסגנות הוא מסרב להעניק כפי שהתחייב וגם כעת רק מי שמזוהים עם אגודת ישראל זוכים לקבל מבנים וכיתות.

גורמים בכירים בדגל התורה בחיפה אומרים ל"כיכר השבת": "אנו לא זועמים. ראש העיר יהב לא 'מרעיף' על הציבור החסידי כשם שאינו מרעיף על שאר חלקי הציבור החרדי, והלוואי שיעשה זאת. עיננו לא צרה בשום קבוצה חרדית חלילה, והפרסומים המופרכים מלמדים על תסכולם של אנשים המנסים לתקוע טריז בציבור החרדי לנוכח התמיכה מקיר לקיר באלפר כמועמד לסגנות. זה הנושא כרגע, ואיש מאיתנו לא עוסק בזעם או בהתקפות, בוודאי שלא בנושאי גנים שקיבלו ילדים חרדים, במידה ואכן קיבלו.

"ניסיון העבר הוכיח שבעיריית חיפה יש אנשים שספינים הוא לחם חוקם, וכפי הנראה זהו גם המצב בפרסום מכרז זה. כך או כך, לא יימצא אחד שיגיד שמצב המוסדות המזעזע של בתי החינוך החרדים בחיפה מטופל כנדרש על ידי העירייה. רחוק מאד מכך. ההתלכדות מאחורי אלפר, היא בין השאר כדי שיהיה בעיריית חיפה מישהו שמטפל בדברים הללו ולא בספינים".

גורמים בעירייה אומרים כי "זו בכיינות לשמה, סערט ויזנ'יץ חסר להם כיתות, הם ביקשו וקיבלו. גם גור ביקשו וקיבלו. כל מי שמבקש - מקבל".

"כנראה שמי שמתבכיין פשוט לא ביקש ואין לו לבוא בטענות אלא רק על עצמו", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר