בג"צ קבע: בית המחבל שרצח את דפנה מאיר יהרס

בית המשפט העליון פסק היום (שלישי) בעתירה שהגישה משפחתו של המחבל מוראד אדעיס שרצח את דפנה מאיר הי"ד בביתה שבעתניאל והחליט כי הבית ייהרס בהתאם להחלטת הדרג המדיני

המחבל המתועב והנרצחת הי"ד (צילום: ארכיון)

בית המשפט העליון פסק היום (שלישי) בעתירה שהגישה משפחתו של המחבל מוראד אדעיס, שרצח את דפנה מאיר הי"ד בביתה שבעתניאל, והחליט כי הבית ייהרס בהתאם להחלטת הדרג המדיני.

אלמנה של מאיר, נתן, אמר בתגובה כי "תמיד סמכתי על צה"ל וגם הפעם אני סומך על שיקול דעתו שאומר שצעד כזה יכול לסייע במניעת טרור. באופן אישי אני עסוק בלבנות ולא בלהרוס ולכן אין לי עניין להתייחס מעבר לכך לנושא".

ראש מועצת הר חברון אמר בתגובה כי "התבשרתי כעת על ההחלטה להרוס את ביתו של המחבל שרצח את דפנה מאיר הי"ד.הדבר מעורר בי רגשות מעורבים. מחד אני גאה במערכות הישראליות שיודעות תמיד לשים את ידם על רוצחים מגואלים בדם ולבא איתם חשבון. ידע כל מחבל ורוצח שצבא ישראל לא ישקוט עד שיבואו עימו חשבון. מאידך, עלינו לדעת כי הריסת ביתו של מחבל לא יכולה להיות סוף פסוק. אל מול הכוחות שהורסים את ביתו ישנם ארגוני מחבלים שבונים עבורם בתים חלופיים".

"אני קורא לראש הממשלה ולשריה להחליט החלטות עקרוניות. אל מול מחבל שרצה להשפיל את ריבונותינו עלינו להוסיף ריבונות. אל מול רוצח שרצה לגדוע חיים עלינו להוסיף חיים. אל מול ארגוני המחבלים החפצים להרוס ולהחריב את ישובנו עלינו להגדילם ולהרחיבם".

הדבר לא צריך לבא כתגובה למעשים נואלים אלה אלא כמדיניות חד משמעית. כהרמת הקומה הישראלית וכאמירה עקרונית, דווקא היום, חמישים שנה לאחר שחזרנו לביתנו ולנחלת אבותינו ביהודה שומרון וירושלים."

כזכור, לפני כחמישה חודשים נכנס המחבל לביתה של מאיר בעתניאל שם נתקל בדפנה ודקר אותה בפתח ביתה לעיני בתה, יומיים לאחר הפיגוע לכדו כוחות הביטחון את המחבל -מוראד אדעיס, בן 16 בלבד, כשהוא נשלף ממיטתו בביתו ביטא הגובלת בעתניאל על ידי לוחמי דובדבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר