יום ירושלים

'מצעד הדגלים' במזרח ירושלים מגביר את המתח בעיר

פעילים מהציונות הדתית מתכוונים לקיים גם השנה את 'מצעד הדגלים' לרגל 'יום ירושלים' שאמור לעבור גם במזרח העיר. המתח גובר בשל הקריאות המתסיסות הנשמעות במהלך המצעד (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מעצר פעיל ימין קיצוני במצעד בשנים קודמות (צילום תמונה: מתניה טאוסיג / Flash90)

מצעד הדגלים שכבר הפך למסורת בחלקים מהציונות הדתית יצעד שוב ביום ראשון הקרוב, 'יום ירושלים', ויעבור גם דרך הרובע המוסלמי בבירה, אף שבעבר נקראו במהלכו קריאות פרובוקטיביות ומתסיסות.

המצעד, בהשתתפותם של עשרות אלפי נערים, עובר ברחובות ירושלים ומסתיים ברחבת הכותל המערבי. בשנה שעברה היו עימותים אלימים במיוחד במצעד, ו-24 יהודים ופלסטינים נעצרו.

שיא המתיחות אירעה ברחובות הרובע המוסלמי, כשמאות צעדו ברחובותיו בצעקות: "מוות לערבים", "מוחמד מת" וכדומה. מארגני האירוע פרסמו גינוי לכך וטענו שמדובר בקומץ בלבד.

מצעד הדגלים בשנה שעברה (צילום: עמותת עיר עמים)

לפי המסלול שאושר לשנה זו, הנשים יצעדו ממרכז העיר לשער יפו, והגברים דרך שער שכם. כמו כן, התחייבו המארגנים שיופעלו סדרנים לשמירה על הסדר וכדי למנוע אירועים כמו בשנה שעברה.

ארגוני שמאל ביקשו לאחרונה מהרשויות להסיט את ההפגנה מהשכונות הערביות: "אנחנו חושבים שלצעוד בשכונות ערביות ולשיר שירי נקמה זה לא פחות גרוע מ'תג מחיר'. אנו חוששים מהצעדה ברובע המוסלמי ומקווים שאנשים ינהגו באחריות", אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר