שוב זה קורה

הלם במתמידים: ראש כולל עקץ מיליונים מאברכים וברח לחו"ל

ראש הכולל המכובד ביקש מהאברכים לחתום עבורו על ערבות ונטל הלוואות בסכומים מצטברים של מיליוני שקלים. לאחרונה הצ'קים החלו לחזור וראש הכולל נמלט מהארץ. כל הפרטים (חרדים, בארץ)

אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (Nati Shohat/Flash90)

שוב זה קורה: בימים האחרונים סוערת קהילת "המתמידים", זאת לאחר שחבר בה, בן למשפחה חשובה ומוכרת בקהילה שהחזיק בכולל אברכים, נעלם לאחר שלווה סכומי עתק מעשרות אברכים בקהילה. לפי ההערכות, הסכומים שלווה ראש הכולל לפני שנעלם מגיעים למיליוני שקלים במצטבר. גורמים בקהילה אמרו הערב ל"כיכר השבת" כי הופתעו לשמוע על המקרה.

ל"כיכר השבת" נודע כי לפני כשישה שבועות הוגבלו חשבונות הבנק של ראש הכולל בהגבלה חמורה של בנק ישראל, זאת לאחר שהסתבך בחובות שגרמו לצ'קים שהעביר - לחזור בעקבות חוסר כיסוי.

אברכים בקהילה ששוחחו עם "כיכר השבת" סיפרו כי "הוא היה לווה כספים מציינג'ים בירושלים לאחר שהסתבך בחובות. בהתחלה הוא היה מפקיד צ'קים דחויים שלו והיה מקבל עבורם מזומן בריבית 'רצחנית'. בהמשך, לאחר שהסתבך עוד ועוד, הוא נכנס ללופ".

האברכים מספרים כי הוא היה נוהג להגיע לאברכים ולבקש מהם 'ערבות' להלוואות קטנות בגמ"חים, כשהוא מספר כי הוא זקוק לשיק פתוח לצורך הערבות. "הוא ראש כולל מכובד אז כולם נתנו לו את הצ'קים בלי לשאול שאלות" אומר אחד הנפגעים בשיחה עם "כיכר השבת".

את הצ'קים נהג ראש הכולל להפקיד בציינג'ים תמורת סכומים במזומן. לפני כשבועיים, החלו לחזור מספר צ'קים של האברכים שנתנו את הצ'ק למטרת 'ערבון' בגמ"חים כאמור, ואז התגלה כי העוקץ לכאורה רשם על הצ'קים סכומים גבוהים של עשרות, ולעתים מאות אלפי שקלים.

"בקהילה לא יודעים מה עומק השבר", אומר לנו אברך שמודע לפרטים, "הסכום עולה בכל יום, כל יום מגיעים עוד אנשים ומספרים על צ'קים שלהם שחוזרים ועל איומים שהם מקבלים מעבריינים מאחר והציינג'ים מעבירים את הצ'קים לגבייה בחברות מפוקפקות" הוא אומר.

גורמים בקהילת ה"מתמידים" אומרים כי הרבנים טרם הבינו את עומק השבר, וכי "כל אדם חייב לדעת שאסור בשום אופן להעביר צ'קים פתוחים לאף אחד, גם אם הוא מוכר".

אחד ממכריו של ראש הכולל סיפר ל"כיכר השבת": "הוא קם ביום אחד והבין באלו חובות הוא שרוי, הוא לא התכוון לפגוע, זה קרה מהר מאוד והוא הסתבך עם עבריינים שגבו ממנו את החובות, וכך הוא הפיל את האברכים, חלקם אלו שלמדו בכולל שלו", אומר המכר.

בקהילה מספרים כי משפחתו של העוקץ הנמלט נמצאת כרגע בתסבוכת לא פשוטה: "הם לא ידעו על כלום, ועכשיו כולם מגיעים אליהם בדרישה לתשלום החובות, הוא הותיר את אשתו וילדיו בארץ ונמלט לחו"ל", הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר