פארסה משטרתית

המשטרה מזגזגת: לא תוציא צווי הרחקה ל"קיצונים חרדים"

נימוקים חסרים וליקויים טכניים בוטים הובילו את נציג משטרת ישראל לחזור בו מבקשתו מבית המשפט להוצאתם של צווי הרחקה מידיים נגד שמונה "קיצונים חרדים" לקראת "מצעד התועבה" (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ישי שליסל לאחר שדקר צועדים (צילום: פלאש 90)

הליקויים בהתנהלות המשטרה לא פוסקים לרגע: לאחר שמשטרת תל אביב ביקשה מבית המשפט להוציא צווי הרחקה לגורמים חרדים קיצוניים, לקראת 'מצעד התועבה' בתל אביב שיערך מחר (שישי) בתל אביב, זאת בעקבות מודיעין על כוונתם של גורמים שונים לפגוע בצועדים.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב משה צ'יקו אדרי, שכיהן כמפקד מחוז ירושלים בעת שישי שליסל רצח את שירה בנקי במצעד שנערך בשנה שעברה בירושלים ופצע עוד שישה צועדים, וספג על כך בתיקו האישי הערה פיקודית בגין אחריותו לאי מניעת הרצח, תכנן השנה, בתפקידו החדש כמפקד מחוז תל אביב, לא לקחת סיכון נוסף ולהוציא צווי הרחקה על פי המידע המודיעיני שבידי המשטרה.

אלא שהבקשה שהוגשה לבית המשפט על ידי המשטרה היתה עמוסה בליקויים - היא כלל לא הייתה חתומה, לא צורף לה תצהיר, לא צוין מי הגיש אותה, ובעיקר היא לא נומקה כראוי. השופטים העירו לנציג המשטרה שלא ניתן חוקית להנפיק צו בשל הערכת מסוכנות בלבד, אלא רק על בסיס התנהגות עבר כהטרדות ואיומים על מבקש ההרחקה. עקב כך, נציג משטרת ישראל ביקש לפרוש להתייעצות עם שולחיו, שבסיומה הוא הודיע כי הוא מושך את הבקשות לצווי ההרחקה.

הזגזוג המרשים של המשטרה מצטרף לשורה ארוכה של התנהלויות תמוהות נוספות שלה לאחרונה, כמו הודעתה על ההמלצות לכתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה ללא שהוזכר שמה ובניגוד לסיכום מוקדם עם היועץ המשפטי לממשלה; ההשתבחות העצמית בחיסולו של עבריין על ידי מפקד מחוז מרכז כשלבסוף מתברר שלא הוא הרגו; אי פרסום זהותם של חשודים מסוכנים כמו המחבל מת"א נשאת מלחם ואי טיפול בתלונה מוקדמת של אזרחים על זיהויו ועוד ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר