שוב חוזר האיום

החשש גובר: נתניהו שוב נחוש להקים את "הכותל הרפורמי"

האם נתניהו שוב מפנה גב לציבור החרדי? בפגישה עם נציגי הרפורמים בארה"ב חזר ראש הממשלה על הבטחתו השערורייתית לכלול בכל הסדר עתידי את הקמתו של "הכותל הרפורמי" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראשי המפלגות החרדיות מסיירים ב"כותל הרפורמי" ((צילום: יונתן זינדל - פלאש 90))

על אף התנגדות המפלגות החרדיות, נתניהו חזר אתמול (רביעי) שוב על המחויבות שלו להסדר בכותל המערבי, שכולל בתוכו את "הכותל הרפורמי" - כך לטענת ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים בארה"ב שנפגשו עם ראש הממשלה.

העיתוי הוא, כחמישה חודשים אחרי שאושר "הכותל הרפורמי" בממשלה, וביום האחרון שאיפשר בג"ץ להגיב לעתירה בענין. בג"ץ, להערכת כל הגורמים המעורבים בנושא, עשוי לטרוף את הקלפים מחדש ולנטרל את הניסיון של ראשי המפלגות החרדיות והרבנים הראשיים להגיע לפתרון בהסכמה. בשל כך, המדינה הגישה לבג"ץ בקשה לארכה נוספת, בעיקר משום המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן בסוגיה הרגישה והמורכבת.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו הדגיש את מחויבותו למציאת פתרון בנושא הסדרי התפילה בכותל והבהיר לראשי התנועות את הקושי הרב ליישום החלטת הממשלה וכי הוא פועל בנושא. במסגרת זו מינה לפני כחודשיים את מנהל לשכתו דוד שרן, לנסות ולגבש הסכמות ליישום החלטת הממשלה. שרן פועל בהתאם להנחיית ראש הממשלה. שרן הודיע לראשי התנועות כי נדרש פרק זמן נוסף על מנת למצות את גיבוש ההסכמות למתווה שחובר על ידי הצוות המייעץ".

כזכור, מוקדם יותר נחשף ב"כיכר השבת" כי ראשי המפלגות החרדיות הוזמנו לסיור ברחבת הכותל הרפורמי, כשראשי המפלגות הגיעו לראות מקרוב את נקודות המחלוקת במתווה שאושר, זאת כאשר חלקם לא מונחים בפרטים ואינם מתמצאים בפרטי המתווה והמחלוקת.

בכיר מאוד המעורה במתווה אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו רחוקים מהסכם, אין שום התקדמות, היציאה לשטח נובעת רק מהרצון שראשי המפלגות יבינו על מה הם דנים, הם לא הכירו את הפרטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר