"הפניות נבחנות"

מנדלבליט חומק מבירור טענות על העברת מיליונים לנתניהו?

בית המשפט בצרפת הבהיר כבר לפני שבועיים כי חומר הראיות בתיק הונאת ענק במדינה מצביע על תשלום לראש הממשלה - אך משום מה במשרד המשפטים עוד לא פנו בענין לרשויות בפריז (משפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה (Flash90 / יונתן סינדל)

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, טרם פנה לרשויות בצרפת בכדי לברר את העדות על העברת מיליונים לנתניהו לפני שהחל לכהן כראש הממשלה, כך דווח ב"הארץ".

הדברים הללו יצאו לפני כשבועיים מפיו של ארנו מימרן, שעומד לדין בבית משפט בפריז באשמה של הונאת ענק ונחשפו בעיתון 'הארץ'. ראש הרכב השופטים אף העיר, שחומר הראיות אכן מורה לכאורה על התשלום של מימרן לנתניהו.

ישיבה של בכירי הפרקליטות והיועמ"ש מנדלבליט שתעסוק בפרשת מעונות רוה"מ ובפרשת מימון הטיסות של נתניהו ומשפחתו צפויה להתקיים בקרוב, ויתכן שבמהלכה יידונו אפשרויות הפעולה בהקשר לעדות הסנסציונית.

מימרן נאשם בגניבה של לפחות 282 מיליון אירו ממשרד האוצר הצרפתי בפרשה המכונה "העוקץ של המאה". מדובר בהונאה לכאורה הקשורה בגלגול המע"מ על עסקאות במכסות של פחמן דו־חמצני.

סוגיית המימון לכאורה של ראש הממשלה עלתה כאשר מימרן נשאל על ידי התובע מדוע נסע לישראל עשר פעמים בשנת 2009. מימרן סיפר שבאחת מאותן נסיעות בא לישראל לבדו כדי לפגוש את נתניהו, וראש הרכב השופטים אמר: "אכן, בתיק הראיות מופיע תשלום שלך אליו".

סניגורו של מימרן התנגד וטען כי המידע "רק התפרסם בעיתון" אך ראש ההרכב דחה את התנגדותו והשיב: "לא אדוני היקר, זה בהחלט מופיע בתיק הראיות המונח לפניי".

לאחר חילופי הדברים בין ראש ההרכב לסניגור אמר מימרן בעצמו: "מימנתי את נתניהו ברמה של בערך מיליון יורו. זה היה למערכת בחירות שלו. אז ב-2009, כשהוא אכן נבחר מחדש לראשות ממשלת ישראל, נסעתי לישראל ונפגשנו". ראש ההרכב שאל את מימרן אם קיבל את הסכום בחזרה, ונענה בשלילה.

מימרן לא ציין עבור איזו מערכת בחירות העביר לכאורה כספים לנתניהו. על פי חוק המפלגות והוראות מבקר המדינה, אסור למועמד לבחירות לכנסת לגייס מתורם יחיד יותר מ-11,480 שקלים. בהתמודדות על ראשות מפלגה, אסור למתמודד לקבל מתורם יחיד יותר מ-45,880 שקלים.

תחקיר משותף ל"הארץ" ולאתר הצרפתי "מדיהפארט", שפורסם באפריל האחרון, העלה עדויות לפיהן מימרן מימן בעבר לנתניהו ולמשפחתו חופשות בהרי האלפים ובריביירה הצרפתית, וכן השאיל לו את דירתו ברובע ה-16 ולקח אותו למועדון יוקרתי בעת ביקוריו של נתניהו בפריז. שמו של ארנו מימרן מופיע בהדגשה בפנקס התורמים הזרים שגיבש נתניהו ב-2002 ושפורסם על ידי רביב דרוקר בערוץ 10.

בפרוטוקול חקירה המצורף לכתב האישום נגד מימרן, סיפר האחרון לשופט החוקר שכאשר היה מנהל שיווק של מועדון פרטי יוקרתי ברובע ה-16 בפריז נהג להביא למקום, בין היתר, את נתניהו. "הבאתי הרבה אנשים מפורסמים למועדון, וזה הגביר את הדימוי שלו", אמר. "אנשים כמו מר נתניהו, כך שהבעלים היו מאוד מרוצים". לאחר מכן הוסיף, לגבי נתניהו, כי "הוא היה אז בין לבין, הוא היה ראש ממשלה לשעבר והמתין להיות ראש ממשלה בעתיד. בתקופה הזו הוא היה מגיע לצרפת ולפעמים היינו יוצאים יחד לחופשה בדרום צרפת. כשהוא היה בפריז, הוא גר אצלי".

ממשרד המשפטים נמסר כי "פניות בנושא הפרסומים בצרפת בדבר עדותו של מר מימרן נבחנות על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אשר הורה על כך באופן מיידי עם קבלתן. בשלב זה לא נוכל לפרט באשר לטיפול בנושא, מטעמים ברורים".

מטעמו של נתניהו נמסר: "מדובר בשקר וכזב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר