"הומניות" מזיקה

השב"כ: אין לאפשר למחבלים לנצל קרובים שקיבלו פה מעמד

נתונים בעייתיים שמסר נציג השב"כ בדיון בכנסת מספרים על עוד ועוד מחבלים שמנצלים את ה"הומניות" הישראלית והחוק הרך בנושא כדי להוציא אל הפועל פיגועים ומעשי טרור (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

המלצתם של ועדות החוץ והביטחון והפנים בכנסת להאריך בשנה נוספת את תוקף חוק "איחוד משפחות" למניעת מתן אזרחות או תושבות ישראלית לפלסטינים הנישאים לערבים ישראלים או שקרובי משפחתם חיים בישראל, הוציאה מנציג השב"כ שהשתתף בדיון, אזהרה חמורה.

לדבריו, למעלה מעשרה אחוזים מהפיגועים בשנה החולפת נעשו על ידי מחבלים שניצלו את המעמד החוקי שניתן לקרוביהם שהתגוררו בישראל מתוקף החוק המדובר. לטענת השב"כ, זוהי עלייה משמעותית ביחס לשנים עברו - אף שלא הוברר באיזו קרבה משפחתית מדובר.

על פי נתון אחר שהציג השב"כ, בין השנים 2016-2001 היו 104 מעורבים בפעילות טרור מקרב אוכלוסיית מקבלי המעמד בישראל מכוח איחוד משפחות. 17 מתוכם קיבלו את מעמדם מכוח נישואים לבני זוג ישראלים. נציג השב"כ טען כי נשקפת סכנה מציבור מבקשי ההיתר בשל האפשרות שייעזרו באישורי השהייה וחופש התנועה שניתן להם בישראל להוצאה לפועל של פיגועים ופעולות ריגול.

לדברי נציגת רשות האוכלוסין שהשתתפה בדיון, אריה דרעי בוחן כשר הפנים אפשרות להאריך את תוקף ההיתרים שמוציאה הוועדה משנה לשנתיים, כחלק מבדיקה של עוד הקלות בענין.

יצויין, כי תכניתו של דרעי מדברת רק על פלסטינים שהגיעו לישראל לפני שחוקק לראשונה החוק נגד איחוד משפחות ב-2003; שבכל מקרה כבר גרים בישראל דרך קבע עם אשרות חוקיות כבר כ-13 שנה.

כמו כן, את ההחלטה נאלץ שר הפנים לקבל, לאחר שנציגי המדינה כבר "נרמזו" ברורות על-ידי שופטי ביהמ"ש העליון כי המצב לא חוקתי וקביל בעיניהם והם יפעלו לשנותו מן היסוד, כך שתכניתו מנטרלת פסיקה צפויה רעה בהרבה של בית המשפט, וכך אכן היתה דעת גורמי הביטחון ששכנעו בכך את השר דרעי.

כדי להבהיר את עמדתו העקרונית והאמיתית – בשונה מההחלטה החד-פעמית אותה הוא אולץ לקבל – חתם במקביל שר הפנים על הוראת שעה שמאריכה שוב את תוקף החוק נגד איחוד משפחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר