חרדים אזרחי חו"ל לא יכולים לפתוח חשבון בנק

תושבי ישראל המחזיקים גם באזרחות של מדינה אחרת - בפרט אמריקנית - הופתעו לגלות את הקשיים שמערימים בפניהם הבנקים בישראל בדרך לפתיחת חשבון ותפקודו השוטף (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הבנקים מערימים קשיים (צילום: פלאש 90)

תופעה: תושבי ישראל המחזיקים באזרחות של מדינה זרה - בפרט אמריקנית - חשים לאחרונה קושי גובר והולך בהתנהלות הבנקים בישראל מולם.

זה התחיל בצמצום מספר הסניפים של הבנקים השונים בהם ניתן לפתוח חשבון, כאשר רק סניפים בודדים בערים הגדולות בארץ הורשו לבצע הליך של פתיחת חשבון חדש.

אך לאחרונה מתברר כי רק כעשרה אחוז מהבקשות לפתיחת חשבון מאושרות. השאר נדחות על הסף כשחלקם אף לא נידונות כלל.

זאת ועוד, בעלי החשבונות הקיימים נדרשים כל העת לספק תצהירים שונים ומשונים העוסקים בין היתר באישור על גובה כספיהם שמושקעים בבנקים מחו"ל, במידה וישנם, ובאישור שהכסף שברשותם דווח כהלכה במדינות המקור לצורך תשלומי מסים.

ל"כיכר השבת" נודע, כי המניע של בנק ישראל להקשות על הלקוחות בעלי אזרחות זרה הוא ההיקף העצום של כספי לקוחות שכאלו - כ-50 מליארד בסך הכל, על פי הערכה פנימית - כש-15-20 מיליארד שקל מכספים אלו מוגדרים ככספים בסיכון, כלומר, כספים שמחזיקים לקוחות המעמידים את הבנק בסיכון גבוה שהוא ייחשב כמשתף פעולה עם הלקוח לצורך עקיפה של חקיקה זרה. הבנקים ערכו בדיקות אלו בעקבות חוזר המפקח על הבנקים ממרץ שעבר שהורה לאתר את כל כספי הפיקדונות שהם מנהלים עבור תושבי חוץ ולקוחות שיש להם פעילות שוטפת בחו”ל.

יצויין כי שני בנקים ישראלים נוספים - בנק מזרחי טפחות ובנק הפועלים - היו תחת חקירה של הרשויות האמריקאיות בחשד כי סייעו ללקוחותיהם להעלים מס.

בפועל, בין הניזוקים מהמהלכים הללו שהנהיג בנק ישראל בכל הבנקים, נמצאים גם אברכים, חרדים מצויים העמלים לפרנסתם ובעלי משפחות ברוכות ילדים שעומדים בפני שוקת שבורה בהתנהלותם הכלכלית השוטפת והנצרכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר