באלעד לא מרוצים

3 שעות בתחנה בהמתנה לאוטובוס של "קווים": הסיוט של הילדות החרדיות

האוטובוסים מקרטעים, הצפיפות בלתי נסבלת ואין עמידה בלוחות הזמנים - שלל תלונות זורמות למערכת "כיכר השבת" מתושבי אלעד כנגד חברת קווים שהחלה לפעול בעיר. "ילדות המתינו שעות" (ארץ)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
עשרות ילדות ממתינות שעות לאוטובוס, השבוע (באדיבות המצלם)

אחרי שנים בהן חברת 'אגד תעבורה' שירתה את תושבי העיר החרדית אלעד, זכתה לפני כשנה חברת 'קווים' במכרז חדש להפעלת התחבורה הציבורית בעיר אלעד. במסגרת המכרז, הובטח בין היתר תוספת של 10 קווים בינעירוניים ושני קווים עירוניים בכל ימות השבוע, כשבסך הכל יהיו 17 קווים בינעירוניים ו-3 קווים עירוניים במשך כל שעות השירות.

השבוע, ביום שלישי, החברה יצאה לדרך והחלה לפעול בהסעת תושבי העיר אלעד והבאים בשעריה, אולם מעדויות שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולות לא מעט טענות על אופן התנהלות החברה החדשה בימים הללו.

בין השאר, מתלוננים התושבים על אי עמידה בלוח הזמנים שפורסם רשמית ועל שירות לקוי מבחינת מצב ונוחות האוטובוסים. תושב אלעד שמעון דניאלי מספר בשיחה עם "כיכר השבת": "הבת שלי נסעה ביום שלישי לפתח תקווה יחד עם חברותיה, וכשרצו לחזור לאלעד באוטובוס הן נאלצו לחכות בשעת ערב במשך כשלוש שעות עד שיכולתי להגיע עם הרכב שלי לאסוף אותן בעצמי. כשהתקשרתי למוקד המענה האנושי של חברת 'קווים', נאלצתי להמתין 50 דקות על הקו".

האוטובוסים נערכים לנסיעת בכורה (צילום: עיריית אלעד)

לדבריו, במשך שלוש השעות שהבת וחברותיה נאלצו להמתין בתחנה, עברו דרכה ארבעה אוטובוסים שכולם היו עמוסים בנוסעים. הנהגים המשיכו בנסיעה ולא עצרו בתחנות.

"מעבר לזה" ממשיך תושב העיר בתיאוריו, "האוטובוסים שהובאו לעיר 'נתקעים' כל העת. המצב אליו נקלעו הבנות ממש לא נעים. הן - ועוד רבים - נאלצו לחכות בשעה מאוחרת זמן רב מאוד בתחנה שבאיזור חשוך. זה מאוד מלחיץ את ההורים והילדות, ובצדק".

"כשפניתי למנהל הלשכה של שמואל גרוסברד סגן ראש העיר, הוא הפנה אותי למוקד המענה של חברת 'קווים'. זה מאוד מרגיז שאותם פוליטיקאים לוקחים קרדיט מלא על יוזמות שמבורכות בעיקרן, אולם כשפונים אליהם הם מתחמקים. במשך תקופה ארוכה עשו פרסום מסיבי בעיר בכל הקשור למהפכת התחבורה הציבורית בעיר, אולם לפי שעה נראה שכלום לא השתנה" כך מסכם את הדברים שמעון מזווית ראייתו.

טענות זהות נשמעות גם מפיה של אסתי, תושבת העיר: נאלצנו, קבוצת של נערות, להמתין כמה שעות בתחנת האוטובוס מפתח תקווה לכיוון אלעד, כשבכל אותו הזמן חולפים אוטובוסים מלאים שלא עוצרים בתחנה, ולאחר שפנינו לחברת 'קווים' נמסר לנו שתוך 30 דקות יגיע אוטובוס ריק ויאסוף אותנו. מה שבפועל אירע, שחלק מקבוצת הבנות נאלצו להסתדר בכוחות עצמם וחלק המתינו למעלה משעה עד שיגיע האוטובוס הריק, כפי שהובטח. לדבריה, לא יתכן שחברה חדשה שהבטיחה שירות מהיר ויעיל, כבר בתחילת דרכה גורמת לתושבים להמתין זמן רב מידי.

אליעזר (שם בדוי), גם כן תושב אלעד, מספר ל"כיכר השבת": אני נוסע המון מחוץ לעיר דרך התח"צ, ונאלצתי להמתין בתחנה מעל 30 דקות, זה לא אמור לקרות. זה גרם לי להגיע באיחור רב למחוז חפצי. לפי מה שפורסם חשבתי שמשהו אחר ושונה יתחולל בענין התחבורה בעיר, כנראה שצריך להמתין לזה עוד מעט זמן.

דברים דומים נשמעים גם מיצחק רוט תושב העיר. לדבריו, "כבר תקופה ארוכה שעושים פרסום ללא הרף בנושא התחבורה הציבורית החדשה בעיר. הבטיחו לנו מערך כפול של אוטובוסים והבטיחו לנו עמידה בלוח הזמנים, אולם נכון לעכשיו, שום דבר לא השתנה למעט העובדה שישנם מספר רב יותר של אוטובוסים בתוך העיר עצמה, אך כמי שנוסע מידי יום מחוץ לעיר לא ראיתי שום שינוי - האוטובוסים מלאים עד אפס מקום ותדירות הפעילות גם לא כפי שהובטח".

תושבת העיר שרה, מציינת בשיחה עם "כיכר השבת": כמי שכל משפחתה נוסעת אך ורק דרך התחבורה הציבורית אני יכולה לציין שאומנם חל שיפור קטן במערך התחבורה הציבורית בתוך העיר אולם עדיין יש מקום גדול מאוד לשיפור בכל מה שקשור לנסיעות הביניערוניות, במיוחד בשעות הערב כשהמונים מבני העיר וציבור האברכים בו נוסעים לבני ברק וירושלים ועוד, לצורך שמחות משפחתיות, שחשוב כי זמני הנסיעה ונוחותה יהיו בהתאם למה שהובטח.

דובר עיריית אלעד מסר בתגובה ל"כיכר השבת: "נשמח לקבל את הפרטים המדויקים ואנחנו בלשכה נבחן אותם. אנחנו עובדים עם חברת קווים בשיתוף פעולה ונבדוק עם נציגי החברה את המקרים הספציפיים".

משה רבר מנהל לשכת מ"מ ראש העיר מסר בתגובה: "הכנסנו למכרז החדש שעל החברה להפעיל מוקד שירות שאמור לתת פתרונות מידיים לתושבי העיר משש בבוקר ועד אחד בלילה. במוקד יושבים אנשים רגישים משלנו שיודעים לתת מענה מידי על סמך נתונים מדויקים. ולכן שהתושב פנה אלי שלחתי אותו למוקד בידיעה שאני לא יושב על במחשבים ולא יודע לתת את הפיתרון לתושבים".

"אין קשר בין העבודה על הפרטים במכרז והעבודה הקשה שעשינו לבין התחמקות. עשיתי את חובתי והיא לעדכן אותו לעדכן את המוקד ולקבל פיתרון מהיר. אגב לאחר בירור בחברה שמעתי שלאחר שהתלוננו במוקד החברה שלחה עוד אוטובוס. אני מקווה שהמהפכה שהתחלנו תמשיך. התושבים צריכים להבין שיש קשיי הסתגלות כמו בכל דבר ההתחלות קשות ונתפלל שהכל יסתדר בעז"ה הכי מהר על הצד הטוב ביותר".

את תגובת חברת 'קווים' לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר