לא מה שחשבתם

הפנים האמיתיות של יהודה גליק: בית כנסת רפורמי? למה לא

"הייתי כמה פעמים בבית כנסת רפורמי והתפללתי תפילה שלמה, לא רואה סיבה למה לא אעשה את זה היום", כך אומר ח"כ יהודה גליק בראיון ל"הארץ". "חוק המקוואות נראה לי מזעזע ברמות על" (פוליטי)

יהודה גליק (Miriam Alster/FLASH90)

פעיל הר הבית יהודה גליק, נחשב עד היום לפעיל ימין קיצוני ומשכך גם רבים נטו לראות בו כשמרן וקרוב יותר לחרדים בנושאי דת ומדינה. כעת, בראיון ל"הארץ", מתברר, כי לגליק אין בעיה עם הרפורמים, הוא התפלל מספר פעמים ב"בית כנסת" רפורמי ו"לא רואה סיבה לא לעשות זאת היום".

בראיון לשחר אילן בבלוג "משגיח כשרות" ב"הארץ" אמר גליק: "הייתי כמה פעמים בבית כנסת רפורמי. זה היה בקהילת כל הנשמה בבקעה, והתפללתי תפילה שלמה. הלכתי בגלל הסקרנות, 3-4 פעמים. זה לא ביתי הטיבעי. זה לא מקום שהייתי הולך אליו כל שבת. אני כן רואה את עצמי מחוייב להלכה ורואה את עצמי מתפלל במקום שמתפלל לפי ההלכה. אני ודאי לא רואה סיבה למה לא להתפלל בית כנסת רפורמי ולא רואה סיבה למה לא אעשה את זה היום".

"אני לא חושב שצריך להחרים רפורמים או להגיע למצב כמו במגזרים מסויימים שהמילה רפורמי היא הקללה הכי נוראה. אני יכול לא להסכים עם הרפורמים. אני חושב שהם טועים בגדול. אבל אני חושב שצריך להיפגש איתם, כמו שאני נפגש עם חילונים שנוסעים בשבת ועם אנשים שלא עולים להר הבית".

לדבריו: "הרבנות היא גוף הלכתי ואי אפשר לכפות עליה רבנים רפורמים. אבל אם יש קהילה שרוצה מנהיג רוחני רפורמי לא צריך למנוע מהם. אני מאמין בכוחות השוק. לדעתי הביקוש לקהילות רפורמיות בארץ קצת פחות מאשר בארצות הברית".

יהודה גליק, לפני שבועיים (צילום: כיכר השבת)

"חוק המקוואות נראה לי מזעזע ברמות על. זה דומה למשגיח כשרות במסעדה שיגיד ללקוחות שהם לא יכולים לאכול כי לא עברו שש שעות. התפקיד של הבלנית כמו של המשגיח הוא לדאוג שהמקום כשר. זה לא התפקיד שלה להתערב בתחום הפרט" אמר גליק בראיון.

"אני חושב שהעובדה שבן אדם רואה בכותל אישה מניחה תפילין וחושב שזה חילול השם יש בזה משהו מעוות" הוא אמר בנוגע לנשות הכותל. "אני שמח שיש כמות גדולה של נשים שרוצות להיות פעילות בתחומים רוחניים. זה חלק מתהליך הגאולה שהאישה מתקדמת בבתי כנסת, בלימוד תורה. שנשים רוצות להיות משולבות בעולם האמונה. זה מבטא התקדמות, לא ירידה. זה חלק מתהליך הגאולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר