מפנה היסטורי?

יו"ר הוועדה החילוני: אני בעד להכיר בתוארי בנות הסמינרים

ח״כ רועי פולקמן מכולנו ומנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני תומכים בדרישת ח"כ ישראל אייכלר להכיר במבחני 'סאלד' של בנות הסמינרים החרדיות בקבלה לעבודה. בשורה לציבור החרדי (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנות סמינר. מה מצפה להן בתום הלימודים? (Flash90 / יונתן סינדל)

רבות דובר על הקושי המעיק העומד בפני בנות חרדיות שמסיימות את חוק לימודיהן בסמינר בית יעקב ומבקשות למצוא עבודה בשוק הרחב, ונאלצות לשמוע סירוב אחר סירוב רק בשל העובדה כי המבחנים אותם עברו בהצלחה בתום הלימודים - מבחני 'סאלד' - לא מקבלים התייחסות רצינית על ידי המעסיק הישראלי הממוצע כמו תעודת בגרות רגילה.

הוועדה המיוחדת לרפורמה בשירות המדינה, קיימה דיון לגבי מכרזים מיוחדים לתעסוקת סטודנטים במשרדי הממשלה השונים, ובמהלכו העלה ח"כ ישראל אייכלר את הדרישה לשנות את המצב הנוכחי ולהכיר סוף סוף במבחנים הללו כבתעודת בגרות רגילה.

להפתעת הנוכחים, ח"כ רועי פולקמן (כולנו) יו"ר הוועדה, הביע תמיכה בדרישה. גם ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) אמר כי "לא יתכן ש'מבחני סאלד' שמוכרים לצורך קבלה לאקדמיה, לא יוכרו לצורך קבלה לעבודה גם בשירות הציבורי".

בעקבות כך הודיע נציג משרד ראש הממשלה כי תושלם בקרוב התכנית לשילוב חרדים בעבודה בשירות הציבורי, ובמסגרת זו גם יוכרו 'מבחני סאלד' כתעודת בגרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר