גרמניה הכירה בשואה הארמנית; ארדואן זועם

הפרלמנט בגרמניה הכיר באופן רשמי בשואה הארמנית שבוצעה על ידי הטורקים במהלך מלחמת העולם הראשונה והגדיר אותו כרצח עם. בתגובה, השגריר הטורקי בברלין הוחזר להתייעצות במדינתו (חדשות)

ארדואן (shutterstock)

הפרלמנט בגרמניה הכיר היום (חמישי) באופן רשמי בשואה הארמנית שבוצעה על ידי הטורקים במהלך מלחמת העולם הראשונה והגדיר אותו כרצח עם. ההחלטה ההיסטורית עברה בפרלמנט עם תמיכה מצד כל המפלגות הפוליטיות, והיא הועלתה במקור על ידי הגוש השמרני אותו מובילה הקנצלרית אנגלה מרקל. רק חבר פרלמנט אחד הצביע נגד ההחלטה ואחר נמנע בהצבעה.

בהחלטה הגרמנית נקבע כי גורלם של הארמנים הוא "מופת להיסטוריה של הרס המוני, טיהור אתני, גירושים וג'נוסייד שמצייר את המאה ה-20 בצורה כה נוראה". נורברט לאמרט, נשיא הבית התחתון בפרלמנט הגרמני אמר בתגובה כי "עם קול אחד נגד ואחד נמנע, ההחלטה עברה על ידי רוב רשים בבונדסטאג הגרמני".

מנגד, בטורקיה זועמים על ההחלטה ובשעות האחרונות החזירה טורקיה את שגרירה בברלין. דובר מפלגת הצדק והפיתוח של הנשיא ארדואן אמר כי ההכרה הגרמנית בג'נוסייד הארמני הזיקה קשות ליחסים בין המדינות.

סגן ראש ממשלת טורקיה, נומאן קורטולמוס, אמר שהצעד הגרמני הוא "טעות היסטורית" ושאינו תקף ומחייב בשום אופן. הטורקים לא הסתפקו בגינויים בלבד והחזירו את השגריר שלהם מברלין לצורך התייעצות. ואם בזה לא די, גורם במשרד החוץ הטורקי מסר שארצו זימנה את השגריר הגרמני לשיחה בעקבות החלטת הפרלמנט בברלין.

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי החלטת הגרמנים היא החלטה חסרת בסיס ואחריות, הוא הוסיף כי הדבר לא יעזור לטשטש את הטעויות ההיסטוריות של גרמניה "הדרך לסגור את העמודים האפלים בהיסטוריה שלך עצמך היא לא להכפיש היסטוריה של מדינות אחרות באמצעות החלטות פלרמנטריות לא אחראיות וחסרות יסוד" הוא כתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר