הרחבת העיר נתיבות

דרעי מעכב את החתימה, ראש העיר יחיאל זהר מאיים

שר הפנים דרעי מעכב את חתימתו על סיפוח שטחים לעיר נתיבות. ראש העיר רומז כי זה בגלל שיקולים פוליטיים, כדרישה להדיח מקורב לאלי ישי אך בש"ס מבהירים כי לא ייכנעו לסחטנות של זהר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Effi Sharir/POOL)

לא שקט בנתיבות: גורמים פוליטיים בעיר טוענים כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מעכב חתימה על העברת שטחים מהמועצה האזורית שדות נגב לתחום העיר נתיבות בשל דרישת אנשיו לפטר את סגן ראש העיר יעקב מעלימי בשל קרבתו לאלי ישי.

מנגד טוען בכיר בש"ס כי בעיריית נתיבות מנסים לסחוט את השר באמצעות מעלימי. גורמים בעיר טענו לעיתו מקומי כי "השר לא חותם בגלל מלחמות פוליטיות בין רבנים בעיר".

הסיפור החל כבר בתקופתו של שר הפנים הקודם סילבן שלום, כאשר ועדה שהוקמה המליצה על חלוקת שטחים חדשה בדרום. בין היתר בערים נתיבות, אופקים, מרחבים ושדות נגב.

בעיתון המקומי דווח כי הסיבה שדרעי מסרב לחתום היא בגלל דרישה של אנשיו שיחיאל זהר, ראש העיר, יפטר את סגנו המזוהה עם אלי ישי וחצר הגר"י אברג'ל זצוק"ל.

זהר עצמו רמז על הטענות בשיחה עם השבועון 'השבוע בדרום' כשאמר: "התחושה שלי שהשר מעכב בגלל שיקולים פוליטיים והוא עושה טעות". זהר הצהיר כי הוא מתכוון להגיש השבוע עתירה לבג"ץ נגד השר דרעי.

אלא שבשיחה עם בכירים בש"ס עולה תמונה אחרת. לדבריהם, "ראשי הערים של הליכוד התרגלו ששרי פנים מהמפלגה נותנים להם מה שהם רוצים. כך קרה גם בנתיבות, הוועדה שהוקמה פעלה לפי רוח המפקד, התוצאה היא שנתיבות קיבלה יותר מכולם.

"דרעי נכנס למשרד ושמע את כל ראשי המועצות באזור, והבין שיש כאן תמונה בעייתית, הוא הלך שוב לאנשי המקצוע בכדי שיטפלו בנושא ויבחנו את חולקת הגבולות".

בכיר בש"ס מוסיף ומאשים כי "יחיאל זהר אומר שזה קשור למעלימי בכדי להפעיל לחץ על השר דרעי שיחתום על החלוקה, שיחשוש מהכותרות, זה לא יקרה. מה שעובד על שרי הליכוד לא יעבוד על דרעי".

מלשכת השר אריה דרעי נמסר: "עם כניסתו של שר הפנים אריה דרעי לתפקידו בינואר השנה, ולאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חתם על המלצות הועדה, החליטו ראשי המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב להגיש קדם עתירה לבגץ עם טענות קשות נגד ההליך. לטענת שני ראשי המועצות האזוריות, ההחלטה התקבלה משיקולים פוליטיים ולא משיקולים עניינים.

"שר הפנים דרעי, שרצה לאמץ את מסקנות הוועדה לטובת העיר נתיבות, זימן את ראשי שתי המועצות האזוריות כדי לנסות להגיע להסכמה ללא ההגעה לבגץ. לאחר הפגישות הורה השר דרעי לפקידי משרד הפנים ליישם את ההסכמות שהושגו וזאת כדי למנוע כאמור עתירות לבגץ.

"לשר הפנים דרעי, חשובה מאד שגשוגה, צמיחתה והצלחתה של העיר נתיבות. קידום הפריפריה בכלל ונתיבות בפרט הוא יעד חשוב ביותר לשר דרעי בשני המשרדים עליהם הוא מופקד. יחד עם זאת חשוב שגם המועצות האזוריות הגובלות עם נתיבות יזכו להתחשבות ויחס הוגן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר