ההורים מודאגים

הכניסה לת"ת המרכזי - מעבר ציבורי קבוע של כל השכונה

זה אמיתי: מבנה תלמוד תורה שוקק חיים עם מאות תלמידים בכל הגילאים, פרוץ לחלוטין ומשמש בקביעות כמעבר ציבורי המוני רשמי לתושבי העיר ולסתם פועלים וזרים באשר הם (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (Kobi Gideon / Flash90)

בימים שאחרי פרסומם של סיפורים דוגמת תלמיד הישיבה מבני ברק החשוד בכך שתקף ילדים באכזריות, גוברים - מטבע הדברים - החששות בליבם של הורים לילדים רכים, שחלילה עלולים ליפול קורבן לתוקף שכזה באופנים שונים.

כתוצאה מכך, אחד הנושאים הראשונים העולים בהקשר זה, הוא רמת הבטיחות והאבטחה במוסדות החינוך של הילדים, בהם הם שוהים חלק נכבד משעות היממה.

בעיר מודיעין עילית, שמתאימה לשמש לצורך זה כמקרה מבחן לשאר הערים החרדיות בשל אחוז הילודה הגבוה במיוחד בה והמספר הרב של מוסדות החינוך שבתחומה, קיימת תופעה תמוהה ומקוממת של תלמוד תורה מרכזי המאכלס מאות רבות של תלמידים, הפרוץ לחלוטין לכל החפץ להיכנס לתוכו.

המדובר, בתלמוד-תורה 'פרי התורה' שבשכונת אחוזת ברכפלד, מוסד איכותי ומבוקש בקרב תושבי השכונה. הורים לילדים המתחנכים בין כתליו וילדי גנים הקיימים בתוך הקומפלקס שלו, פנו ל"כיכר השבת" ועובדה מדהימה בפיהם: שביל המדרגות דרכו נכנסים כולם למוסד החינוכי משמש גם כמעבר לתושבי העיר, דרכו הם חוצים בקצרה מצד לצד את הגבעה עליה ממוקמת שכונת ברכפלד.

עובדה זו יצרה מצב אבסורדי קיים, בו כל סוגי האנשים - כולל פועלים פלסטינים העובדים בעיר - עוברים כל העת בכניסות לתלמוד-תורה. זה מצידו לא יכול לנעול את הפתחים שקבועים לאותו מעבר, מאחר ואלו הכניסות היחידות הקיימות למוסד והן מובילות גם למבואה קטנה המשמשת כחצר משחק לילדים.

להרב ג', הורה לכמה ילדים במקום, חשוב להדגיש: "אמנם יש ביתן עם מאבטח בתחילת השביל המדובר, אך זוהי בדיחה השקופה לעין כל, היות וכל הזמן עוברים תושבים וסתם אנשים בשביל זה, ובדיקה שלהם אינה אפשרית ואינה בסמכותו כמובן ולכן לא מתבצעת".

גורם המעורה בנושא מספר ל"כיכר השבת", כי בעבר, בעת שנערכו במקום עבודות בניה כלשהם, ננעל שערו של השביל, ומי שהתקוממו על כך ודאגו שהוא יפתח שוב מיד בתום העבודות, אלו תושבים באיזור שהפעילו את קשריהם בעיריית מודיעין עילית, כשלטענתם הובטח להם כשקנו את דירתם שזהו שביל ציבורי שנועד עבורם כדי לקצר את הדרך למעלה השכונה.

אמא לילד בת"ת 'פרי התורה' מביעה את דאגתה וחששותיה הגוברים בגין המצב המתואר, ולדבריה "רק בנס גורמים מפוקפקים או עויינים לא ניצלו עד כה את ההפקרות הבטיחותית הזו הזועקת לשמים".

הרב יעקובוביץ' סגן מנהל הת"ת, מסר בתגובה: "אכן נוצר מצב אבסורדי בו אין שמירה מאובטחת לילדי הת"ת. לפני זמן קצר פנינו לעירייה בדרישה שהמעבר יהיה אך ורק לילדי הת"ת, אולם הבקשה נדחתה מהסיבה שזהו מעבר לכלל תושבי העיר ומחוצה לה". עוד מציין הרב יעקובוביץ', כי "החלפנו לאחרונה את האבטחה ובמקום ישנו מאבטח עירני יותר שמפטרל ופוקח עיניים שבעתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר