מושל ניו יורק נגד ה-BDS: "נחרים את מי שיחרים את ישראל"

אנדרו קומו הכריז על צעדים משמעותיים נגד תנועת החרם והבטיח: כל מי שיטיל סנקציות על ישראל, ניו יורק תפעיל נגדו סנקציות, וכל מי שיסיט השקעות מישראל, יזכה ליחס דומה מניו יורק

איתמר אייכנר, ynet | כיכר השבת |
הקונסול הכללי בניו יורק עידו אהרוני ואנדרו קומו (מתוך ynet)

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו הודיע על צעדים משמעותיים נגד ה-BDS, תנועת החרם נגד מדינת ישראל. קומו חתם היום (א') - כשעתיים לפני תחילת מצעד ישראל השנתי בניו יורק - על צו שקבע שכל גורם שיחרים את ישראל, מדינת ניו יורק תחרים אותו. עוד הוא חתם כי כל גורם שיטיל סנקציות נגד ישראל, מדינת ניו יורק תפעיל נגדו סנקציות, וכל גורם שינסה למסד מדיניות של הסטת השקעות, ניו יורק תמשוך ממנו כספי השקעות.

המושל הודיע על הצעדים החדשים באירוע בניו יורק במעמד הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק עידו אהרוני ומנכ"ל ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים האמריקנים מלקולם הונליין. בקהל ישבו עשרות מחוקקים, בהם חברי הקונגרס הדמוקרטי ג'רי נדלר.

המושל קומו הודיע כי ירכז רשימה של עסקים וארגונים שתומכים בתנועת החרם נגד מדינת ישראל ויורה על כל הגופים המדינתיים (סוכנויות וחברות מדינתיות) שלא לעשות עסקים עם אותם ארגונים ועסקים, ובצעד משמעותי אף יותר, למשוך את הכספים המושקעים בהם ואת השירותים שמדינת ניו יורק רוכשת מאותם ארגונים ועסקים.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שקיים בשבוע שעבר במטה האו"ם בניו יורק את הכנס הבינלאומי הגדול ביותר בעולם למאבק בתנועת החרם, תחת הכותרת "שגרירים נגד BDS", בירך על החלטת המושל ואמר: "לכנס הענק באו"ם נגד תנועת החרם, במסגרתו התקיים מפגן כוח חסר תקדים נגד ה-BDS, מצטרף מהלך החקיקה של המושל קומו המהווה מכה נוספת לארגונים הקוראים לפגוע במדינת ישראל.

"ארה"ב היא בת הברית הגדולה ביותר של מדינת ישראל וצעדי חקיקה מסוג זה ממחישים זאת. מדובר בניצחון חשוב נוסף בדרך למיגור תופעת ה-BDS ובקרוב יתווספו מדינות נוספות למאבק בתופעת החרם ויסייעו בבלימת ה-BDS בארה"ב".

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, עידו אהרוני, הביע סיפוק רב מהחלטת המושל והודה לו על תמיכתו במדינת ישראל ובעם היהודי. הוא הזכיר כי קומו היה המושל היחיד מארה"ב שביקר בישראל במהלך מבצע צוק איתן כדי לחזק את תושבי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר