בחגיגות יום ירושלים

בנט: "אי אפשר להיות בעד ארץ ישראל בעברית ולהקים את פלסטין באנגלית"

יו"ר הבית היהודי תקף את רה"מ מבלי להזכיר את שמו. "ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, כשיש בחירות וכשאין בחירות", אמר בנט. "העולם מזהה חולשה". נתניהו, שבאופן פומבי תומך בפתרון שתי המדינות, אמר הערב: "לא ננשל אנשים מבתיהם ולא ינשלו אותנו מביתנו"

בנט במרכז הרב, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט מתח הערב ביקורת מרומזת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת מבלי להזכיר את שמו. בדברים שנשא בעצרת יום ירושלים בישיבת מרכז הרב אמר בנט: "אי אפשר להיות בעד ארץ ישראל בעברית ולהקים את מדינת פלסטין באנגלית. רק כשנהיה חדים ונחושים תמיד, העולם יעזוב אותנו במנוחה. ועד אז, נצטרך כל יום לשחרר את ירושלים מחדש".

בנט התייחס ליוזמות השלום בינלאומיות: "יש כאלו, בארץ ובעולם, הנרתמים ליוזמות ערביות שונות, על פיהן נחלק את הארץ, נחלק חלילה את ירושלים, ונחזור לקווי 67'. כי העולם לוחץ, ויש צורך לפייס אותו. להם אני אומר בערב זה: לעולם לא. אנחנו כולנו עומדים כצוק איתן למען שלמות ארצנו. לא מגמגמים, לא מתבלבלים, לא מזגזגים.

"הגיע הזמן לומר בקול ברור: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. בעברית, באנגלית, ברוסית ובצרפתית, בקיץ, בחורף, כשיש בחירות וכשאין בחירות. למה? כי העולם מקשיב לנו. לכל מילה שלנו. העולם מזהה חולשה, כמו שהוא מזהה עוצמה. העולם מזהה ומריח מתי איננו בטוחים בזכותנו על הארץ, ומסתער עלינו בחמת חרמות".

ראש הממשלה נתניהו הגיע לישיבה לאחר שבנט סיים לדבר. תלמידי "מרכז הרב" ורבניה קיבלו אותו בחום, והתזמורת ניגנה לכבודו שירים מיוחדים, אבל גם מצדם נשמעה ביקורת. ראש הישיבה וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב יעקב שפירא, שנושא מדי שנה את הנאום המקדים לנתניהו, דיבר בשבחו, אך לאחר מכן פנה אליו ואמר: "כשאנחנו אומרים 'שניים מי יודע' אנחנו מתכוונים לשני לוחות הברית ולא לשתי מדינות לשני עמים. כולנו בעד ארץ ישראל לעם ישראל, ואת השאר אפשר לחלק לכל עמים האחרים".

ראש הממשלה נתניהו, שבאופן פומבי תומך בפתרון שתי המדינות, אמר בנאומו: "ירושלים השלמה תישאר שלמה. אנחנו מחוייבים לשמור על ירושלים, מחוייבים לשמור על הר הבית. אנחנו מחפשים שלום, אנחנו מבקשים שלום. אני לא מבקש לנשל אדם, אבל לא ינשלו אותנו מעירנו ומארצנו. לא ננשל אנשים מבתיהם ולא ינשלו אותנו מביתנו".

ריבלין ונתניהו, הערב (צילום: דניאל אליאור - ynet)

מוקדם יותר בטקסט בגבעת התחמושת אמר נתניהו: "שלום משיגים במשא ומתן ישיר וחופשי בין הצדדים. נוכחנו בזה בשלום עם מצרים וירדן. הוא לא מושג על ידי תכתיבים בינלאומיים. מנהיגינו ידעו זאת, גם בתקופה שלאחר מלחמת ששת הימים. כשהסתיימה המערכה הצבאית התחילה מערכה מדינית.

"אותם גורמים בזירה הבינלאומית שלא נקפו אצבע לעזרתנו כשריחף איום ההשמדה היו אלו שניסו לכפות הסדר מדיני עלינו. זה לא עבד אז ולא יעבוד היום. כל תכתיב בינלאומי מקשיח את עמדות הפלסטינים. מי שמתכחש לקשר שלנו לירושלים והופך את הר הבית למוקד של הסתה דתית, מי שאינו מתנער מן הטרור, יש לו עוד כברת דרך ארוכה בדרך לשלום". נתניהו הוסיף והדגיש: "49 שנה שירושלים משוחררת מאזיקיה. לא נחזור אל מציאות של עיר מחולקת שסועה ופצועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר