אין יותר קבוע מזמני

בפעם השלישית: הוארכה כהונת הרב יעקבי

בפעם השלישית הוארכה היום כהונתו של הרב שמעון יעקבי לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים. שרת המשפטים איילת שקד תמכה "לאור הנסיבות ומתוך דאגה לתפקוד תקין של מערכת בתי הדין" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שמען יעקבי (שלומי כהן, כיכר השבת)

בפעם השלישית הוארכה היום (שני) כהונתו של הרב שמעון יעקבי לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, זאת לאחר הצבעה שנערכה בוועדה לבחירת דיינים.

סאגת מינוי מנהל לבתי הדין הרבניים נידונה בעתירה שהוגשה לבג"ץ בה ביקשו העותרות לאפשר לאישה להתמודד על התפקיד. שופטי הבג"ץ הורו לשר לשירותי דת לנסח תקנות חדשות ואישרו בינתיים למנות את הרב שמעון יעקבי למנהל זמני של בתי הדין הרבניים עד למינוי קבוע, תוך שהם מנמקים את החלטתם "כדי שמינהל בתי הדין לא יישאר כצאן אשר אין לו רועה, ולטובת הציבור הנזקק לבתי הדין", כלשונם.

לאחרונה פגה תקופת המינוי הזמני וחברי הוועדה לבחירת דיינים נתבקשו על ידי הראשון לציון, נשיא בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי יצחק יוסף ושר הדתות דוד אזולאי להאריך את מינויו של הרב יעקבי בחצי שנה נוספת.

לאור קשיים שנתגלעו בין חברי הוועדה בישיבתה האחרונה, שבה לא הגיעו להסכמות על מינויים של שבעה דיינים לביה"ד הגדול, ישיבה בה נבחר רק הדיין הרב אליעזר איגרא, נוצר החשש לאי הסכמה על הארכת המינוי מצד חלק מחברי הוועדה כחלק ממאבקי הכוח על מינוי הדיינים.

אך תשובתה של שרת המשפטים איילת שקד כשאליה מצטרפים חברי הוועדה, הוכיחה שהשיקולים והדאגה לטובת מערכת בתי הדין בישראל גוברים מעל לכל שיקול אחר.

בהודעת שרת המשפטים נכתב: "שרת המשפטים מאשרת את בקשת השר לשירותי דת להאריך את המינוי הזמני לאור הנסיבות הקיימות ומתוך דאגה לתפקוד תקין של מערכת בתי הדין הרבניים".

הרב שמעון יעקבי, שכבר מכהן בתפקיד מנהל בתי הדין קרוב לשנה, מסר כי הוא מברך ומודה על האמון שניתן בו, ומקווה להמשיך להוביל ולקדם את בתי הדין הרבניים לטובת הציבור כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר