שר החוץ האוסטרי: "לאוסטריה יש חוב גדול כלפי העם היהודי"

משלחת 'ועידת רבני אירופה' נפגשה עם שר החוץ של אוסטריה למפגש תכליתי אודות המאבק באנטישמיות ווההגירה המוסלמית המטרידה את יהודי המקום (יהדות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השר בפגישתו (צילום: אלי איטקין)

ברוכים הבאים לאוסטריה – כך קיבל שר החוץ של אוסטריה, סבסטיאן קורץ את פניהם של משתתפי הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', אותם אירח לארוחת בוקר - כשרה כמובן - במשרד החוץ בוינה.

בפגישה אמר השר, סבסטיאן קורץ, לרבנים: "איננו יכולים, לצערנו, למחוק את ההיסטוריה, אבל לא שכחנו. לאוסטריה חוב גדול לעם היהודי, ומשמעותו - המשך מלחמת חורמה בכל תופעה אנטישמית, גם מהזן החדש. ציידנו את הפרקליטות בכל הכלים הדרושים לכך והקמנו מוקד מיוחד לקבלת דיווחים על כל תופעה שכזו ברחוב וברשתות החברתיות. נמשיך גם לפעול יחדיו להבנה בין העמים לכבוד הדדי ולהכרה בכל הצרכים הדתיים של הקהילה היהודית. עוד אמר השר, שהוא ידיד של היהודים ומדינת ישראל: "אנחנו מוטרדים מההגירה המוסלמית וכך יש לראות את העלייה בתמיכה בימין הקיצוני. זו לא הצבעה, חלילה, נגד יהודים".

נשיא הועידה הרב פנחס גולדשמידט אמר, כי הוא מודה לשר ולממשלת אוסטריה על היחס המיוחד ליהודים: "עלינו לזכור", הוסיף בהתייחסו להגירה, "כי דו שיח מנהלים רק עם מי שמכבד את דתנו ואמונתנו ומקיים סובלנות לדעת האחר".

בסיור שערכו בבית הספר היהודי הגדול נאמר לרבנים, כי על פי החוק האוסטרי חובה על כל התלמידים בחינוך הממלכתי של אוסטריה ללמוד אודות היהדות, כולל ביקור בבית הכנסת הגדול וקבלת הרצאות במקום.

ביומו האחרון של כינוס הועדה המתמדת בוינה דנו הרבנים בשורה של נושאים וקיימו בחירות לנשיא הועידה וליו"ר הועדה המתמדת. הרבנים קיבלו סקירה מקפת על חידוש יוזמות והעמקת פעילות ארגון 'לא תשכח' הפועל מטעם 'ועידת רבני אירופה' ו'ועידת התביעות' לתיעוד ושמירה על עשרות אלפי בתי העלמין וקברי אחים באירופה, מפי מנהלה, מארק מאיר.

כמו כן קיימו הרבנים דיון וקיבלו סיקור ופתרונות בעקבות חרם ה BDS. אלברט אפללו, מנהל 'חוליה' שע"י 'מתנאל', העביר דו"ח מקיף על פעילותו בתחום התורני, החינוכי וטיפוח מנהיגות יהודית. מנהל ארגון שחיטה UK, שמעון כהן, סקר בפני המשתתפים את מצב החקיקה האירופית בנושא חופש הדת, השחיטה והמילה. רבה של דרום אפריקה, הרב וורן גולדשטיין העביר לרבנים סקירה על 'פרויקט השבת' אותו הוא הגה לפני שנים ועל ההיענות החיובית בכל רחבי העולם לפרויקט החשוב.

הרבנים גם קיבלו כמה החלטות פרסונליות, ובבחירות שהתקיימו נבחר נשיא הועידה, הרב פנחס גולדשמידט, פה אחד, לכהונה נוספת בת חמש שנים כנשיא, וליו"ר לועדה המתמדת, נבחר הרב מנחם גלי, אב"ד בבד"ץ לונדון.

את הכינוס חתמו הרבנים בביקור במוזיאון ובחפירות הארכיאולוגיות שבהם נחשפו בין השאר שרידי בית הכנסת של בעל ה'אור זרוע', ובאזכרה מרגשת לקורבנות השואה ליד האנדרטה, המורכבת מקוביית בטון ענקית המדמה ספריה תורנית, המוצבת בככר היהודים – ה'יודנפלאץ'.

צילום: אלי איטקין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר