בצלם: "גם המחבל השני מפיגוע הדקירה בחברון הוצא להורג"

לאור המשפט המתוקשר של החייל אלאור עזריה בחשד לירי מכוון במחבל המנוטרל, טוענים כעת בארגון השמאל 'בצלם' כי גם המחבל השני מאותו פיגוע הוצא להורג במכוון באופן בלתי חוקי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור אזריה, החייל היורה (Flash90)

הסתעפות לפרשת הירי בחברון: לאחר שהחייל אלאור אזריה כבר עומד בשבועות האחרונים לדין באשמת הריגת אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בחברון לפני כחודשיים, טוען היום ארגון השמאל 'בצלם' שעל פי עדויות חדשות שהגיעו לידיו, גם המחבל השני מהאירוע הזה נורה למוות אחרי שכבר שכב פצוע על הקרקע. בצה"ל מכחישים את הטענה.

העדויות החדשות שאסף 'בצלם' מתייחסות למחבל השני, רמזי אל-קסראווי, שכבר לא היה בחיים בזמן התיעוד הקודם המפורסם. המידע החדש התגלה - כך לטענתם - רק לאחרונה, כאשר צה"ל הסיר את הגבלות התנועה המחמירות שהטיל על שכונת תל-רומידה.

תוך כדי גביית העדויות הופיעו שני תושבים וטענו באזני תחקירני הארגון שהם בעצמם היו עדים לכך שאל-קסראווי נורה בראשו על ידי אחד החיילים, לאחר שנורה בגופו ושכב פצוע על הקרקע.

לדבריהם, ביום האירוע הם החלו לעקוב אחר ההתפתחויות בשטח לאחר ששמעו יריות מהרחוב: "בשלב שבו שני המחבלים שכבו פצועים על הכביש, כשכבר היה ברור שלא נשקפת מהם סכנה לאיש ועוד לפני הגעת הכוחות הנוספים והחובשים למקום, חייל או קצין ניגש לאל-קסראווי וירה בראשו או בצווארו שתי יריות מטווח של מטרים ספורים".

הירי שחולל סערה (עימאד אבו-שמסיה, בצלם)

"תיעדנו במצלמותינו חלקים מהאירוע אולם לא את רגע הירי באל-קסראווי פספסנו", טוענים שני התושבים הפלסטינים.

בארגון השמאל מדגישים: "סביר להניח שבידי הצבא תיעוד וידיאו של האירוע המלא ממצלמות האבטחה הצבאיות המוצבות במקום, שיאפשר לאשש או להפריך את עדותם. שני העדים דבקו בעדויותיהם והצהירו כי הם מוכנים להעיד בפני כל גוף רשמי שאליו יוזמנו". בצה"ל סותרים את טענותיהם ומבהירים כי המחבל הזה נורה למוות תוך כדי האירוע, בעוד נסיבות הירי במחבל הראשון עדיין נבדקות.

תגובת דובר צה"ל: "טענות ארגון 'בצלם' לא עולות בקנה אחד עם ממצאי התחקיר המבצעי וסותרות את המידע הקיים בידי צה"ל ביחס לאירוע. הירי לעבר המחבל בוצע על מנת להסיר את האיום בעת שתקף את הלוחמים בסכין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר