עושה היסטוריה

הילארי קלינטון מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב

הילרי קלינטון ניצחה במירוץ הדמוקרטי ותהיה מועמדת המחנה בבחירות לנשיאות ארה"ב. זוהי האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד במדינה מאז היא כוננה לפני 240 שנה. סנדרס: לא מתייאש (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הילרי קלינטון (שאטרסטוק)

הילרי קלינטון ציפתה לזה כל חייה בזירה הציבורית, והלילה (שלישי), לשמחתה, היא עושה היסטוריה בארה"ב כשהיא נבחרת לאישה הראשונה בתולדות המדינה שמועמדת לנשיאות מטעם מפלגה גדולה - המפלגה הדמוקרטית. כך גם גובר הסיכוי שהיא תהיה הנשיאה הראשונה של ארצות הברית.

סוכנות הידיעות AP פרסמה כי קלינטון השיגה את מספר הצירים הנדרשים - 2,383 - כדי להבטיח את מועמדותה. ועדיין, במטה שלה לחוצים בשל העיתוי: החשש שם הוא כי שאננות תשרור אצל תומכיה ושהם לא יילכו להצביע היום בפריימריז שייערכו בשש מדינות - ניו ג'רזי, מונטנה, ניו מכסיקו, צפון דקוטה, דרום דקוטה וקליפורניה עתירת הצירים.

ההודעה על השגת המועמדות לנשיאות שיבשה את תוכנית החגיגות של מטה קלינטון, שם רצו להודיע על המינוי מיד לאחר ספירת הקולות בניו ג'רזי, וטרם קבלת התוצאות מקליפורניה - זאת כדי שאחרי ניו ג'רזי כבר יהיו לה מספיק צירים כדי להתייצב על הבמה כמנצחת, שאז כבר לא תהיה משמעות גדולה לתוצאות בקליפורניה, שצפויים להגיע שלוש שעות אחר כך, בפרט שבמדינה זו צפוי יריבה ברני סנדרס לנצח על פי הסקרים.

לכן בקבוקי השמפניה לא נפתחו הלילה במטה של קלינטון - הם שמרו אותם להכרזה שלה הערב בניו יורק. אבל כבר עכשיו יכולה קלינטון להתמוגג מההישג שלה: אישה ראשונה שניפצה את תקרת הזכוכית. בין שתביס את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בנובמבר ובין שלא - עוד לא היתה אישה שעשתה זאת לפניה ב-240 שנותיה של ארה"ב.

בשלב הזה אובמה, הנשיא המכהן, לקח על עצמו את תפקיד המבוגר האחראי של המפלגה הדמוקרטית. השבוע הוא ניהל שיחות ארוכות עם סנדרס וניסה לשכנעו שהגיע הזמן לאחד מחדש את המפלגה. הוא לא אמר זאת במילים מפורשות, אך רמז לו כי הגיע זמנו לפרוש.

אלא שבינתיים סנדרס איננו ממהר לעשות זאת. הוא הודיע כי ימשיך עד הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה בחודש יולי הקרוב, ולטענתו קלינטון לא יכולה להיות מוכרזת כמועמדת הדמוקרטים משום שהיא בונה על צירי-העל שיצביעו רק בקיץ, כשהוא חושב כי יוכל לשנות את דעתם.

בכל מקרה, הלילה תעמוד קלינטון במרכז הבמה בברוקלין עם אלפי תומכיה ותודיע על ניצחונה. "קיבלתי שני מיליון קולות יותר מסנדרס", אמרה לפנות בוקר, "וקיבלתי יותר צירים ממנו. אני לא מבינה למה הוא מצפה שצירי-העל יצביעו נגד רצון הבוחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר