דרעי נלחם בגזענות או את מלחמות דרוקר? / דעה

דרעי 'החדש' מגייס את המזרחים למלחמתו של העיתונאי רביב דרוקר, שליוה את דרעי עוד בטיול המשפחתי באיטליה לפני החזרה לפוליטיקה • כך הפכה התבטאות אומללה למשבר קואליציוני (דעות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילומסך: ערוץ 10)

הקשר בין 'דרעי החדש' לעיתונאי הלוחמני של ערוץ 10, רביב דרוקר, הוא הדוק. את יריית הפתיחה לחזרתו של 'דרעי החדש' לפוליטיקה לפני כארבע שנים עשה דרעי בתוכנית מיוחדת של ערוץ 10 במהלכו הצטרף העיתונאי רביב דרוקר כמו גם העיתונאי לשעבר נדב פרי, לטיול משפחתי של דרעי באיטליה.

דרעי 'החדש' למד לעבוד עם התקשורת ולא להילחם נגדה כפי שנהג בסיבוב הראשון. בתמורה להטסת העיתונאית לטיול באיטליה הוא קיבל 'אייטם' מפרגן שנועד גם להציג את 'דרעי החדש'.

הבוקר התפרסמו דברים חמורים וגזעניים שיוחסו ליו"ר החדש של ערוץ 10, רמי סדן. בצעד נדיר, עיתונאי הערוץ פרסמו הודעת גינוי ליו"ר החדש, שהם במקרה גם מתנגדים למינויו בעקבות קרבתו לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבעבר נלחם נגד הערוץ ושנטען כי ניסה לסגור את הערוץ בעקבות תחקירים שפורסמו נגדו.

עבור עיתונאי ערוץ 10 ועבור דרוקר, רמי סדן הוא סדין אדום. המהלך נתפס כהשתלטות של ראש הממשלה על הערוץ שלחם נגדו שנים. דרוקר טען במספר הזדמנויות כי נתניהו אף ניסה לגרום לפיטוריו, והעובדה שמי שנחשב מקורב ביותר לנתניהו הופך ליו"ר החברה בוודאי לא עושה לו נחת.

יודגש, דבריו של סדן, אם אכן נאמרו, הינם חמורים ביותר וראויים לכל גינוי. למרות זאת, העובדה שמפלגת ש"ס מוציאה הודעה רשמית, חסרת תקדים, בה דורשים מראש ממשלה ושר התקשורת לפטר עובד של חברת חדשות, הנה תמוהה ביותר.

הסרט המלא על דרעי (צילום: ערוץ 10)

בעבר, כאשר מינה נתניהו עצמו את רן ברץ לתפקיד 'המסביר הלאומי' ולאחר מכן פורסמו טקסטים קשים שפרסם ברץ בעבר, בין היתר נגד מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, היו גינויים. אבל אפילו מפלגת ש"ס לא הציבה אולטימטום לראש הממשלה על פיטוריו, למרות שבמקרה של ברץ מדובר היה במינוי רשמי של נתניהו וביטול המינוי היה בידיו.

העובדה כי הפעם בחרה מפלגת ש"ס לדרוש מראש הממשלה להתערב במינוי של חברת החדשות הפרטית, ואף הציבה לו אולטימטום חסר תקדים שמהווה בעצם משבר קואליציוני, מעלה חשש כי מדובר, במודע או שלא במודע, בסיוע למאבק של ערוץ 10 נגד היו"ר המונחת, יותר מאשר תביעת עלבונם של המזרחיים.

סדן הכחיש הבוקר את הדברים, בניגוד למקרים בעבר בהם תועדו ההתבטאויות הקשות נגד חרדים, מזרחים ואפילו מרן הרב עובדיה, אין לפי שעה תיעוד של דבריו, אלא רק 'דחיפה' ממקורות חסויים שמאמתים את האמירה.

התגובה החריפה של ש"ס לדברים והצבת האולטימטום מעידה כאלף עדים שמדובר ב'משבר' מוזמן, שמי שנהנה ממנו הם החברים החדשים של דרעי 'החדש' שסייעו לו לחזור לפוליטיקה עם התדמית החדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר