האזינו • ליאור אלמליח שר "אליך אקרא י-ה"

הפייטן והזמר הבינלאומי ליאור אלמליח, משיק אלבום פיוטים חדש - "הריני שר", בשיתוף קובי אוז שמפיק מוזיקאלית את האלבום • האזינו לביצוע של "אליך אקרא י-ה" מתוך האלבום החדש (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ליאור אלמליח (צילם: יח"צ)

הפייטן והזמר הבינלאומי ליאור אלמליח, משיק אלבום פיוטים חדש - "הריני שר", בשיתוף קובי אוז שמפיק מוזיקאלית את האלבום, הכולל פיוטים מוכרים משירי עדות המזרח בעיבודים חדשנים במיוחדים במינם.

אלמליח נולד וגדל במשפחה מסורתית בקריית שמונה. מאז ילדותו נמשך ללמוד את השירה האנדלוסית בכלל ושירת הבקשות בפרט. כבר בהיותו בן 11 התחיל להופיע ברחבי הארץ, ובעודו סולן בלהקה הצבאית בעת שירותו בצה"ל פרץ בחו"ל והוזמן להופיע בפני הקהילות היהודיות.

בהמשך הצטרף אלמליח לתזמורת האנדלוסית הישראלית ובה שימש במשך מספר שנים כסולן הבית. עם השנים בהרכבים מוסיקליים שונים השתתף בפסטיבלים ברחבי העולם.

על האלבום החדש ושיתוף הפעולה עם קובי אוז, מספר אלמליח כי "הרעיון הוא לקחת את הפיוטים המוכרים ולא שזמר ישראלי ישיר אותם אלא דווקא פייטן שבא ושולט בחומרים ייקח את הדברים הפשוטים ויביא אותם לאנשים עם עיבודים הכי מדהימים. ובשביל המשימה הזאת באמת הייתי צריך מפיק מוסיקלי עם ראש שונה ואחר".

"לאלבום הזה נבחרו כ-11 שירים-פיוטים, מקורות השירים הם מצפון אפריקה ומדינות ערב בכלל, אבל הטוויסט המיוחד וכלי הנגינה השונים לוקחים אותם למקום אחר לגמרי-למוזיקה המשלבת בין הפאנקי המאפיין את הסגנון של "הדג נחש" לבין סגנון המוזיקה של "טיפקס" - עם השפעה ים תיכונית ורוק", הוא מספר.

אלמליח מוסיף כי "כלי הנגינה של הפיוטים האלה במקור הם הכלים המסורתיים כמו: עוד, כינור, דרבוקות ואילו באלבום הזה שולבו בס, תופים, גיטרות חשמליות וכלי נשיפה כמו- סקסופון, חצוצרה ועוד, הכלים יחד עם הגאונות המוזיקלית של קובי אוז הוסיפו לפיוטים נופך אחר וכששומעים אותם זה ממש נותן חשק לקום ולרקוד, שזה דבר שלא היה קודם".

אליך אקרא י-ה • מילות השיר:

אֵלֶיךָ אֶקְרָא יָהּ אֵל נוֹרָא

וּפְקֹד גֶּפֶן שֶׁהָעַמִּים זָרוּהָ אֵל נוֹרָא

שַׁוְעָתָהּ תְּקַבֵּל אֵל שׁוֹכֵן מְרוֹמִים

וּתְחַדֵּשׁ שַׁחְרוּתָהּ לָעַד וּלְעוֹלָמִים

הַלְעוֹלָם תִּזְנַח עַמְּךָ נֶאֱנָח

צוֹעֵק מִבּוֹר לֹא מָצָא עֶזְרָה אֵל נוֹרָא

אֵלֶיךָ אֶקְרָא יָהּ אֵל נוֹרָא

וּפְקֹד גֶּפֶן שֶׁהָעַמִּים זָרוּהָ אֵל נוֹרָא

לְחַם נָא אֶת הָאוֹיֵב כִּי יָדוֹ גָבְרָה

אָכַל אֶת פִּרְיָהּ וְעוֹד יָדוֹ לֹא קָצְרָה

שְׁלַח בּוֹ חֵמָה זַעַם וּנְקָמָה

יֹאמְרוּ הָעַמִּים שִׁמְךָ נִקְרָא אֵל נוֹרָא

אֵלֶיךָ אֶקְרָא יָהּ אֵל נוֹרָא

וּפְקֹד גֶּפֶן שֶׁהָעַמִּים זָרוּהָ אֵל נוֹרָא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר