סערת הגזענות

ליצמן וגפני דורשים: על רמי סדן להבהיר את דבריו

שר הבריאות יעקב ליצמן מצטרף לגינויים החריפים נגד דברי הגזענות המיוחסים לרמי סדן • גפני: "עליו להתנצל מיידית" • השר נפתלי בנט: "אם הדברים אכן נאמרו זוהי בושה גדולה" (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בסיון תשע"ו | 07.06.16
(צילום: Effi Sharir/POOL)

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מצטרף לגינויים החריפים נגד דברי הגזענות המיוחסים ליו"ר החדש של 'חדשות 10', נגד תנועת ש"ס והעומד בראשה השר אריה דרעי.

קרא עוד:

"אני מגנה את הדברים המיוחסים למר רמי סדן בגנות ציבור גדול וחשוב כרבבות אנשי תנועת ש"ס והעומד בראשה, ידידי השר אריה מכלוף דרעי", אומר ליצמן.

לדברי שר הבריאות: "הדבקת כינויי גנאי כלפי ציבור שלם היא תופעה מסוכנת הגורמת להסתה ושיסוי בין הציבורים. עלינו למנוע זאת ואף מחובתנו לפעול לקירוב בעם".

ליצמן משבח את דרעי ואומר כי "תרומתו של השר דרעי לעם ישראל ועשייתו הקדושה למען עולם התורה אינם זקוקים להוכחה ואני מחזק את ידיו, נגד דברי בלע לרעתו".

בסיום הודעתו דורש ליצמן כי סדן יחזור בו מהדברים. "ראוי ונדרש ממר סדן לחזור בו מהדברים החמורים המיוחסים לו, שאין מקומם בחברה מתוקנת ואחראית", דברי ליצמן.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מסר בתגובה לדברי סדן כי" אי אפשר להשאיר את הדבר הזה באוויר. הוא לא יכול להטיל דופי חמור שכזה בציבור שלם של מצביעי ש"ס, בנציגיו, ברבניו והציבור הרחב".

"במידה ואמר את הדברים, עליו להתנצל מיידית ולהבהיר את דבריו", הוסיף גפני.

יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, מסר בתגובה לדברי סדן כי "אם הדברים אכן נאמרו זוהי בושה גדולה. בעוד שאנו משקיעים בוועדת ביטון בקרוב לבבות, השידור בישראל לא יכול להיות מנוהל על ידי מי שמעודד דעות חשוכות".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", רמי סדן, יו"ר חדשות 10 החדש, התבטא במהלך הישיבה בה הציג עצמו לתפקיד בגזענות מבישה נגד המזרחיים ותנועת ש"ס והעומד בראשה דרעי.

"בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי", צוטט סדן ב'הארץ'. "אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות".

אחד הנוכחים בישיבה אמר ל'הארץ' כי "זה היה מקומם ומביך, נדף מהדברים ריח של אדנות, התנשאות וגזענות. הוא דיבר גם נגד דרעי אישית".

מנגד, רמי סדן הכחיש את הדברים בשיחה עם "כיכר השבת", לדבריו: "לא היו דברים מעולם, מנסים לסכסך בין הדוסים. הציטוטים המיוחסים שקריים. מודאגים מהמינוי ומנסים לסכסך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר