הצלילה של לבייב נמשכת: מנסה להימנע מפירעון חובו לבנקים

הצרות של המליארדר החרדי, בעל השליטה בחברת 'אפריקה ישראל', לב לבייב לא נגמרות: כעת הוא מבקש לדחות את תשלום חובו לחמשת הבנקים הגדולים העומד על סך של 180 מיליון שקל (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לב לבייב (Moshe Shai/FLASH9)

המיליארדר החרדי לב לבייב, בעל השליטה בחברת 'אפריקה ישראל', פנה לאחרונה לחמשת הבנקים הגדולים, להם הוא חייב כסף רב, בבקשה אישית כי יאותו לדחות את התשלום הקרוב, כ־180 מיליון שקל, שאמור לצאת לפועל בנובמבר הבא.

בנימוקו את הבקשה, הביא לבייב לידי ביטוי את רצונו להשתמש בכסף כדי להגיע להסדר חוב כולל בקונצרן שבבעלותו החייב למחזיקי האג"ח שלו 3.5 מיליארד שקל. בכך הוא בעצם מודה שיכולותיו הפיננסיות כיום מוגבלות בהשוואה לתקופת הסדר החוב הראשון באפריקה ישראל, לפני שבע שנים.

"כלכליסט" מפרסם היום כי חובותיה של החברה הפרטית של לבייב שבאמצעותה הוא מחזיק באפריקה ישראל - ממורנד - עומדים על 1.1 מיליארד שקל. בעל החוב הגדול ביותר שלה הוא בנק הפועלים, לו היא חייבת כ־680 מיליון שקל. את היתרה - כ־420 מיליון שקל - חייבת החברה לארבעת הבנקים האחרים: לאומי, מזרחי טפחות, דיסקונט והבינלאומי.

לבייב ערב אישית לכל החובות האלה. הערבויות האישיות הללו ניתנו כחלק בלתי נפרד מהסדר החוב הקודם, שקבע כי עליו לשלם לבנקים 180 מיליון שקל בכל חודש נובמבר עד 2021, כך שנותרו לו עוד שישה תשלומים כאלו. אם ממורנד לא פורעת את החוב הזה, המשמעות היא שהבנק יוכל לחלט את הרכוש האישי של למטרת כיסוי החוב.

בנוסף, עומד לבייב בימים אלו תחת ביקורת ציבורית רבה לאחר שהופצו צילומים מבניית חווילה פרטית מפוארת עבורו בישוב סביון, שעלות צפויה להגיע לכדי כ-22 מיליון שקלים בסך הכל, זאת תוך שחובותיו הפיננסיים - גם לציבור הרחב המחזיק במניות החברה - רק הולכים וגדלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר