ש"ס מאיימת לעתור לבג"ץ

גורם בלשכת רוה"מ: "לנתניהו אין סמכות לפטר את רמי סדן"

ש"ס דרשה מרה"מ לפטר את רמי סדן מתפקידו אך בלשכת רוה"מ מבהירים כי אין לנתניהו סמכות לעשות זאת. בנתיים, בש"ס פנו למנדלבליט בדרישה לפטר את סדן ומאיימים לעתור לבג"ץ (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סלם - לע"מ)

סערת הגזענות: גורם בלשכת ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו מגיב בצהריים (שלישי) לדרישת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ואומר כי לנתניהו אין סמכות לפטר את יו"ר 'חדשות 10' רמי סדן שמונה אמש לתפקיד.

לדבריו, גם אם נתניהו יחשוב שאכן צריך להחליף את סדן, בעקבות ההתבטאויות המיוחסות לו, הרי שאין לו סמכות לעשות זאת.

יצוין כי האפשרות היחידה של נתניהו לפעול לפיטורי סדן היא ללחוץ על הרשות השנייה שנמצאת תחת פיקוחו והיא היחידה שיכולה להדיח את סדן. אפשרות נוספת שדירקטוריון חדשות 10 יחליט להחליפו, אך זה לא בידיו של ראש הממשלה.

בשלב זה עדיין לא ברור כיצד יסתיים משבר סדן, שכן יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיע כי במידה ונתניהו לא יפטר אותו מתפקידו הרי שחברי הכנסת של ש"ס לא יהיו מחויבים למשמעת הקואליציונית.

בינתיים, בליכוד הוציאו הודעה פושרת לפיה: "יש לברר אם הדברים המיוחסים למר סדן אכן נאמרו שכן הוא מכחיש זאת בכל תוקף". עוד מסרו בליכוד כי "אם יתברר שאכן הדברים נאמרו הרי שמדובר בהתבטאויות חמורות מאוד וראש הממשלה דוחה אותם על הסף".

בתוך כך, בש"ס פנו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפטר את סדן ומאיימים לעתור לבג"ץ.

במכתב ששלח המומחה לזכויות אזרח ומשפט מנהלי, עו"ד אורי קידר, ליועמ"ש אביחי מנדלבליט הוא כתב כי "אוי לעיניים שכך רואות... לא יעלה על הדעת כי מי שמינויו מוסדר בחוק הרשות השניה ותפקידו נושא אופי ציבורי כה מובהק, משמעותי ומרחיק לכת, אשר אחראי באופן ישיר על הכתבת סדר היום הציבורי במדינת ישראל, מגלה כבר במעמד ההתמודדות לתפקיד דעות חשוכות וסדורות המדירות מהשיח הציבורי ציבור שלם, והכל בנימת זלזול שלא נשמעה במחוזותינו זה זמן רב".

המכתב שנשלח ליועהמ"ש
המכתב שנשלח ליועהמ"ש

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", רמי סדן, יו"ר חדשות 10 החדש, התבטא במהלך הישיבה בה הציג עצמו לתפקיד בגזענות מבישה נגד המזרחיים ותנועת ש"ס והעומד בראשה דרעי.

"בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי", צוטט סדן ב'הארץ'. "אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות".

אחד הנוכחים בישיבה אמר ל'הארץ' כי "זה היה מקומם ומביך, נדף מהדברים ריח של אדנות, התנשאות וגזענות. הוא דיבר גם נגד דרעי אישית".

מנגד, רמי סדן הכחיש את הדברים בשיחה עם "כיכר השבת", לדבריו: "לא היו דברים מעולם, מנסים לסכסך בין הדוסים. הציטוטים המיוחסים שקריים. מודאגים מהמינוי ומנסים לסכסך".

עו"ד קידר הוסיף: "על כרחך אתה שואל איזה ליקוי מאורות נדרש כדי שחברי הדירקטוריון יבחרו באדם זה, שאלו הם דבריו וזוהי שפתו?... התשובה היא כי כל נציגי הציבור בדירקטוריון התנגדו למינוי המקומם, ומר סדן נבחר לתפקיד בקולות נציגי בעל השליטה בלבד, אשר מעלו לכאורה בתפקידם וקיימו, כך מסתבר, את הוראות בעל השליטה המושך בחוטים" לאור האמור, אבקשך לפעול לאלתר לעיכוב המינוי".

כמו כן, בכירי ש"ס לא מתכוונים לוותר ומבהירים באמצעות עו"ד קידר כי אם סדן לא ייפסל לאלתר תוגש בתום 24 שעות ממועד שליחת המכתב עתירה דחופה לבג"ץ.

קרא עוד:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר