ראיון בלעדי

"יש מה לשפר": מנכ"ל הרבנות הראשית מדבר

"בחוץ זה נראה כאילו המקום לא תפקד. לא הייתי מתבטא כך, אבל יש מה לשפר וליעל" מנכ"ל הרבנות הראשית שנכנס לתפקידו לפני כחודש, מדבר לראשונה בראיון בלעדי ל"כיכר השבת". צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ראיון מיוחד: לפני פחות מחודש נכנס משה דגן לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית. הוא נבחר בתמיכתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף ועם כניסתו זכתה הרבנות להישג בדמות החלטת בג"צ בנושא הכשרות. הוא עובד צמוד לרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, וכעת הוא מדבר לראשונה בראיון ל"כיכר השבת".

"מדובר בתפקיד מאוד מאתגר, אתה אחראי על כל המוסד הזה ותחת אחריות הרבנים הראשיים והרבנות, מערך הכשרות, הבחינות. זה מוסד שמגלם בתוכו הרבה מאוד היבטים שחשובים לכל עם ישראל".

איזו רבנות מצאת?

"בהחלט יש מה לשפר וליעל, אבל בחוץ זה נראה כאילו המקום לא תפקד. לא הייתי מתבטא כך. תמיד יש איפה לשפר ואני מתכוון לעשות את זה".

פתחת ברגל ימין עם החלטת בג"צ בנושא הכשרות, ניצחון שגם אתם לא צפיתם. איך התחושה?

"צריך לקחת את זה בערבון מוגבל. זה מאוד מחייב אותנו. זה מאוד משמח ומאוד מחייב. בג"צ נתן לנו שנתיים להסדיר את כל נושא הזיקה בין משגיח למושגח, יש פה הרבה מאוד היבטים, גם כלכליים, האתגר הזה הוא אתגר שנצטרך לימוד בו ואני מקווה ומאמין שנצליח".

הזכרת היבטים כלכליים, אתה מכיר את הטענות ש"כל נושא הכשרות זה כסף"?

"חייב לציין שהרבנות לא מקבל כסף מאף גורם. אנחנו מדברים על מערך הרבנות ברשויות המקומיות וזה מבוסס על תקנות האגרות המקומיות. המשגיח לא מגיע על סמך החלטה שלו, אלא הרב המקומי מחליט מה היקף הכשרות שצריך בעסק".

בהתייחסו לתופעת בעלי העסקים שתוקפים באלימות פיזית משגיחי כשרות, מכוון מנכ"ל הרבנות החדש את החיצים לעבר התקשורת: "מציגים את מערך הכשרות כאילו הם לא עושים את מלאכתם נאמנה".

לדבריו: "הלגיטימציה מגיעה מהשטח. אני לא רוצה לתקוף את התקשורת, אבל היא מגיעה מהתקשורת. התקשורת נותנת את הפוקוס לאלו שמתנגדים לכשרות".

איך היחסים שלך עם הגר"ד לאו?

"אני יכול לומר שיש לי פגישות קבועות עם הרב לאו. אני מקבל גיבוי מלא מהרב לאו כמו הגיבוי שאני מקבל מהראשון לציון. יש שיתוף פעולה מלא. אני שמח שזכיתי לעבוד תחת שני הרבנים הגדולים הללו".

בבניין הזה שאנחנו יושבים בו כעת, פשטו חוקרי המשטרה על מחלקת הבחינות. אתה מכיר את החקירה הזו?

"בעניין הזה אני יותר ניזון מהתקשורת. יש היבטים שאסור לי להיכנס אליהם. מדובר באירוע משנת 2011, זה אירוע נקודתי. אני חושב שמדובר במחלה שהיא צריכה להתמודד... בהיקף מאוד גדול של נבחנים יכול להיות שפה ושם נפלה טעות. אני מאמין שזו טעות אנוש, מקווה שהדברים האלו יוכחו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר