מתקפה חסרת תקדים

דוד אזולאי חושף: הרב רבינוביץ אחראי לפגיעה בכותל המערבי

הודעה שהוציא רב הכותל, הצליחה להרגיז את אנשי משרד הדתות שחשפו בתגובה מכתב של היועץ המשפטי לממשלה, ממנו עולה לכאורה כי הרב רבינוביץ אחראי למחדלי הכותל הרפורמי (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל רבינוביץ (צילום: פלאש 90)

שר הדתות דוד אזולאי יוצא במתקפה חסרת תקדים נגד רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ, ומאשים אותו במחדלי מתווה הכותל הרפורמי ופרשת נשות הכותל. בלשכת השר אזולאי הציגו היום מכתב של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שכותב לשר דוד אזולאי כי הרב רבינוביץ אחראי על הכותל ויש לו האחריות למקום.

הרגע לסכסוך הכבד בין לשכת שר הדתות לרב רבינוביץ היא הודעה שהרב הוציא לאחר שנשות הכותל הבריחו ספר תורה באמצעות חצאית של אחת הנשים. הרב רבינוביץ אמר: "אני מפציר בשר לענייני דתות הרב דוד אזולאי לקבוע, אחת ולתמיד, נוהל ברור ומחייב להתנהגות בכותל ולעצור את הביזיון שמתחולל מדי ראש חודש במקום הקדוש".

בלשכת אזולאי זעמו וטענו כי בכל פעם שיש מחדל בכותל הרב דואג להפיל על השר את האחריות, זאת בזמן שלדבריהם הרב הוא האחראי. בלשכה בחרו לצאת במילים קשות נגד הרב: "הוא האשם בכל המחדלים. מנשות הכותל, ברכת כהנות ועד הכותל הרפורמי. הוא זה שגידל אותם!".

גם בנושא מתווה הכותל הם תוקפים אישית את הרב רבינוביץ: "הוא זה שסגר על מתווה הכותל בהתחלה על דעת עצמו לפני שהכל התפוצץ". בלשכה הוסיפו לסיום: "הוא בא להטיף לנו מוסר? טול קורה מבין עיניך!".

המכתב של מנדלבליט שחשפו אנשי אזולאי (סריקה)

לידי "כיכר השבת" הגיע מסמך, בו כותב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי הגר"ש רבינבויץ הוא בעל הסמכות בכותל.

במסמך כותב היועמ"ש לשר אזולאי: "הגורם הממונה על מתן הוראות להבטחת קיומו היעיל של האיסור על עריכת טכס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום, לעניין הכותל המערבי, הוא רב הכותל והמקומות הקדושים (להלן "רב הכותל"). זאת ועוד על פי הוראת סעיף 4 (ג) לתקנות הנזכרות לעיל, רשאי רב הכותל להרחיק ממתחם הכותל המערבי כל אדם המפריע לו במילוי תפקידו או העובר על הוראות האמור לעיל. רב הכותל המערבי רשאי כמובן להסתייע בכוחות משטרת ישראל לשם הפעלת סמכויותיו בהתאם לתקנות אלו."

"ככל שהגורמים המוסמכים יידרשו לחוות-דעת משפטית באשר להפעלת סמכויותיהם, הרי שחזקה עליהם כי ידעו למי לפנות לגורמי הייעוץ המשפטי המתאימים כמקובל".

אזולאי נגד הכותל הרפורמי. ארכיון (צילום וידאו: עכו נט)

מלשכת הגר"ש רבינוביץ נמסר ל"כיכר השבת": "רב הכותל המערבי פועל כל השנים נגד נשות הכותל כשהוא לבד במערכה זו. הרב שוחח עם שר הדתות בעניין זה מספר פעמים. יחד עם זה אין כוונתו לנהל דיון עם השר בתקשורת. בזמן כזה צריכים להיות כולם מאוחדים במלחמה על קדושת הכותל המערבי. הוא מקווה כי השר אכן יחתום על התקנות ובעקבות כך ימנע חילול הקודש".

"יצויין כי ברכת הכהנות נמנעה בעקבות מכתבו של הרב לנשות הכותל ובו הודעה על הפעלת סמכויותיו במקרה שיפרו את החלטת היועמ"ש. כוחו של הרב מוגבל לצערינו כל זמן שהתקנות לא יתוקנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר