סירבה לתקן את ליקויי הבנייה, ותפצה את הרוכשים בכ-180 אלף שקל

זוג שרכש בית במודיעין טען כי חברת הבנייה "דקורן" התרשלה קשות בבנייתו. לאחרונה, קיבל בית משפט את התביעה נגד החברה וקבעה כי עליה לממן את תיקון הליקויים, שיצריכו פינוי, וגם לפצות את התובעים על עגמת הנפש שנגרמה להם (משפט)

עו"ד ניר סבן | כיכר השבת |
ליקויים בבנייה. אילוסטרציה (צילום: unsplash)

לפני מספר שנים הגשימו בני זוג את חלומם ורכשו בית חדש במודיעין. ואולם, כפי שטענו בתביעה שהגישו לימים נגד חברת הבנייה "דקורן", עיניהם חשכו כשנכנסו אליו. הריצוף לא היה אחיד, בכמה אזורים בדירה התגלו בעיות רטיבות קשות, והמרפסות והמדרגות לא עמדו בתקנים. פניותיהם לחברה לא שינו דבר: היא סירבה לקחת אחריות על הליקויים או לתקן אותם.

מצאתם ליקויים בדירה החדשה?

פנו ל-עורך דין מקרקעין

בתביעה שהוגשה נגדה בשנת 2012 לבית משפט השלום בתל אביב, דרשו הרוכשים לחייב את החברה לשאת בעלות תיקון הליקויים ולפצות אותם על עוגמת הנפש שנגרמה להם.

השופט גיא הימן מינה מומחה על מנת לבחון את מצב הבית לאשורו. בדיקת המומחה אימתה את תלונות הרוכשים. בבית התגלתה חדירה של מים אל המטבח, חדרי השינה, המדרגות והמרפסות, והתגלתה בו רמה גבוהה ביותר של לחות.

כמו כן, התברר שגרמי המדרגות שמחוץ לבית נבנו ללא מאחז לידיים, וכי הסלון והמחסן רוצפו באופן לא אחיד.

בנוסף, המומחה התרשם שהמרפסות אינן עומדות בתקני הבטיחות, וכי המרחב המוגן נבנה בניגוד לדרישות פיקוד העורף.

עלות התיקונים הוערכה בסך של כ-150 אלף שקל, והמומחה סבר כי לשם ביצועם התובעים יצטרכו לעזוב את הבית למשך 10 ימים.

בשלב הזה הנתבעת הודתה כי ייתכן שהבית זקוק למקצה שיפורים, אך טענה כי הערכת המחיר של המומחה מופרזת בעליל, במיוחד בהתחשב בכך שהתובעים ביקשו לבנות את הממ"ד בניגוד לתקנות הבטיחות.

החברה התרשלה בבנייה

על סמך הראיות שהוגשו לו, קבע השופט הימן כי הנתבעת אכן התרשלה בבניית הבית, ולכן היא אחראית לתיקון הליקויים. השופט דחה את ניסיונה להטיל את האחריות לליקויים בממ"ד על התובעים, בהיעדר הראיות המוכיחות שביקשו לבנות אותו בצורה שנוגדת את הוראות פיקוד העורף.

באשר לעלות התיקונים, השופט קבע כי על מנת לערער עליה היה על הנתבעת להגיש הצעת מחיר חלופית, אך לדבריו "דבר זה לא עלה בידי ההגנה לעשות במקרה שלפנַי. לא הוצגה... הצעת-מחיר קבילה, שיש בה להעיד כי אין להשלים עם מסקנותיו המקצועיות של המומחה ויש להעדיף על פניהן הערכות אחרות".

לפיכך, השופט החליט לקבל את התביעה, והורה לנתבעת לשלם לתובעים 174,153 שקל – סכום שכולל את ההוצאות הכרוכות בפינוי הבית ותיקונו, ופיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם.

הנתבעת חויבה לשאת גם בהוצאות המשפט של הרוכשים, ובשכ"ט עו"ד בסך 37,000 שקל.

  • ב"כ התובע: עו"ד טל רבינוביץ'
  • ב"כ הנתבע: עו"ד גיל-עד זגר

עורכי דין דיני מקרקעין • לפסק הדין לחץ כאן

הכותב: עורך דין ניר סבן עוסק בדיני מקרקעין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב לא ייצג בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר