ראיון בלעדי

הגר"ש עמאר לכיכר השבת: "אין הסכמות, לא נכיר ברפורמים"

בשיחה עם "כיכר השבת", מכחיש רבה של ירושלים את השמועות על התקדמות במתווה הכותל: "אם גדולי ישראל יגידו שצריך לעשות אתם הסדר, אני אוריד את הראש. בינתיים אין הסכמות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: כיכר השבת)

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר, אומר הערב (שלישי) בשיחה ל"כיכר השבת" כי הוא מתנגד לכל הסכם עם הרפורמים ומכחיש את השמועות כי נרשמה התקדמות במגעים למתווה.

הערב (שלישי), הגיע הגר"ש עמאר לתפילה ברחבת הכותל המערבי ולאחריה נפגש באקראי עם רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ ששוחח אתו בנושא ועדכן על ביטול המתווה הקודם. הגר"ש רבינוביץ הזמין את הגר"ש עמאר לסיור ברחבת הכותל הרפורמי בכדי לבחון מקרוב את הנושא.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הגר"ש עמאר: "אמרתי לרב רבינוביץ שגם אם גדולי ישראל יגידו שצריך לעשות אתם הסדר, אני אישית, ההבנה שלי היא נגד. אבל אם גדולי ישראל יגידו אני מוריד את הראש, אם עושים הסדר אז שלא יהיה באותו הנוסח".

נשות הכותל, ארכיון (מתוך פייסבוק)

לדברי הרב עמאר: "גם אם עושים הסדר - שזה לא יהיה עם הממשלה, שלא תהיה הכרה ממשלתית. גם לא להגיד שמותר להם כך או כך, חס ושלום. צריך למצוא נוסח שזה יהיה כמו עסקה בין שני חברות".

הרב עמאר הוסיף: "אמרתי שיתייעצו חברי הכנסת עם גדולי הדור ונשמע מה אומרים, אבל לא היה שום הסכמה, להיפך - אמרתי שדעתי היא שלא להגיע להסדר. אבל אם גדולי הדור יגידו אחרת, אני מכופף את ראשי. אסור שתהיה הכרה ממשלתית".

"דיברנו דברים כלליים, לא נכנסנו לשום פרט. חס ושלום לא הייתה שום הסכמה, אני לא יודע על מה מדברים, לא שמעתי. אנחנו צריכים לשמוע קודם אם גדולי הדור בכלל אומרים שצריך להגיע להסדר" הוסיף רבה של ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר