הבחירות לנשיאות ארה"ב

קלינטון חגגה את ניצחונה: "אין תקרה שאי אפשר לשבור"

לאחר שהבטיחה את מועמדותה בבחירות לנשיאות ארה"ב, נשאה הילארי קלינטון נאום ניצחון שכלל התקפה נגד דונלד טראמפ. "אנחנו מאמינים שבניית גשרים עדיפה על הקמת חומות", אמרה (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יממה לאחר שהבטיחה את מועמדותה במסגרת המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארה"ב, נשאה הילארי קלינטון בפני מאות תומכים את נאום הניצחון בו בחרה לתקוף בעיקר את המתמודד מולה מטעם המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ.

"הוכחנו שאין תקרה גבוהה מכדי לשבור, או מחסום שאי אפשר לעבור", אמרה קלינטון. "הלילה שייך לדורות של גברים ונשים שהפכו את הרגע הזה אפשרי".

לברני סנדרס, המסרב עדיין לפרוש שיגרה קלינטון מסר חד משמעי והודיעה כי זה נגמר. "אני רוצה לברך את הסנאטור סנדרס על הקמפיין שניהל, ועל העשייה שלו לאורך הקריירה הציבורית שלו", אמרה קלינטון. יצויין כי סנדרס עדיין בונה על תמיכתם של צירי העל ולכן לא הודיע על פרישתו.

קלינטון התמקדה במתקפה חריפה נגד איל הנדלן הרפובליקני ואמרה כי "דונלד טראמפ אינו בעל מזג שמאפשר לו לכהן כנשיא ארצות הברית. אנחנו, בניגוד אליו, מאמינים שבניית גשרים עדיפה על הקמת חומות. הבחירות האלה אינן על דמוקרטיים ורפובליקניים, הבחירות האלה הן על השאלה אם אנחנו מוכנים לומר 'אנחנו טובים יותר מזה. לא ניתן לזה לקרות לאמריקה'".

קלינטון זכתה בבחירות המקדימות שנערכו הלילה בניו ג'רזי. סנדרס, זכה בפריימריז בצפון דקוטה. בחירות נערכות גם בניו מקסיקו, מונטנה, ודרום דקוטה. החשובה מבין שש המדינות שמצביעות בסיבוב הזה היא קליפורניה. המדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית עם המספר הגדול ביותר של נציגים לוועידת המפלגה. אך בפועל, מדובר במעמד סמלי בעיקר, שכן קלינטון, כאמור, כבר הבטיחה את ניצחונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר