יועהמ"ש הרבנות: דעת הקהל נגדנו ואנחנו צריכים להשתפר

היועץ המשפטי של הרבנות הראשית כותב במכתב פנימי כי "עלינו להראות שאנו מפנימים את הביקורת הציבורית הנוקבת נגדנו. סביר שבקשת העותרים לדיון נוסף בבג"ץ תתקבל" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בית המשפט העליון (צילום: דוד ועקנין - פלאש 90)

אם מישהו חשב כי ברבנות הראשית לישראל יכולים לשבת על זרי הדפנה לאחר ההחלטה המפתיעה לטובה שיצאה שלשום (שני) מבית המשפט העליון, כדאי שיחשוב שוב.

ממכתב שמתפרסם היום בגלי צה"ל עולה, כי החשש ברבנות לא יורד מהשולחן, ולו בשל הבקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב שהוגשה לבית המשפט, בנדון.

כזכור, פסק בג"ץ - לטובת הרבנות הראשית - כי אין להשתמש במונח 'כשר' בתעודות ה"כשרות" האלטרנטיביות שהחלו לצוץ בשנים האחרונות בבתי עסק לממכר מזון.

אך לא לקח זמן רב לעותרים המייצגים את בתי העסק, להתאושש מההפתעה לרעה - מבחינתם - מהפסיקה הזאת, ואלו הודיעו כי יגישו בקשה לדיון נוסף בבג"ץ הפעם בהרכב מורחב, כשכוונתם ברורה: בהרכב שהוציא מתחת ידו את הפסיקה המדוברת היה רוב לשופטים חובשי כיפה, מה שלא יתכן בהרכב המורחב.

לכן, כותב היועץ המשפטי של הרבנות הראשית הראל גולדברג במכתבו למנכ"ל הרבנות משה דגן, "יש סבירות לא נמוכה שבקשת העותרים לדיון נוסף בבג"ץ תתקבל, ועלינו לנקוט צעדים כדי להראות שאנו מפנימים את הביקורת הציבורית הנוקבת נגדנו, שהשתקפה גם בפסק הדין. אני סבור כי יש להשקיע במערכה על דעת הקהל ולבקש מהציבור להציע רעיונות לייעול המערכת", מה שלדעתו עשוי להשפיע על בית המשפט.

יצויין, כי מלבד החשש המובן של הרבנות מדיון נוסף בבג"ץ, גם בפסיקה השבוע הביע בית המשפט את חוסר שביעות רצונו המופגן מהתנהלות הרבנות, בכך שהתנה את פסיקתו בניתוק מוחלט של הקשר הסימביוטי ורב השנים בין משגיחי הכשרות לבין המושגחים - קרי: בתי העסק - המשלמים להם חלק ניכר ממשכורתם, ולכן אם הניתוק הרצוי ביניהם לא יתממש, הפסיקה החיובית האחרונה תפוג בעוד שנתיים. סוג של שוט המונף מעל ראשה של הרבנות הראשית לישראל כדי שתנהג סוף סוף כראוי, בהקשר הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר