המבצע הראשון של איווט?

דיווחים בדמשק: "ישראל תקפה באזור חומס"

על פי הדיווחים בסוריה, מטוסי חיל האוויר הישראלי ביצעו תקיפה חריגה בהיקפה, תוך חשיפה למערכות הגנה סוריות, שלא תפקדו. נתניהו בתגובה: "אנחנו פועלים מעת לעת לפי הצורך" (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)

מסוריה מגיעים דיווחים רבים על תקיפה ישראלית חריגה בהיקפה שהתרחשה, לדבריהם, במהלך סוף השבוע האחרון. מטוסי חיל האוויר הישראלי - כך דווח בתקשורת הסורית - תקפו יעדים של חיזבאללה באזור חומס שבסוריה.

התקיפה הזו חריגה גם במיקומה - אזור העיר חומס. זהו אזור בו מתנהלים קרבות בין צבא אסד למורדים ולאנשי דאעש. מעניין לשים לב לאתר שמדווח על התקיפה, "זמאן אל-וואסל" - כלי תקשורת שנחשב מקורב לשלטון אסד. עד כה, המשטר כמעט אף פעם לא התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל.

לפי הדיווח, מטוסי חיל האוויר תקפו מתחם צבאי שנמצא מדרום לעיר חומס, אזור בו נמצאת חטיבת הגנה אווירית של הצבא הסורי בית ספר להגנה אווירית של צבא אסד.

בדיווחים נטען, שהמטוסים הישראלים לא פגעו כלל במתקני ההגנה האווירית הללו אלא תקפו מחסנים שהיו במתחם, מה שגרם לשריפה גדולה. חשוב לציין, כי המטוסים הישראלים היו חשופים לגמרי למערכות ההגנה הסוריות, אך אלו לא ביצעו לעברם ירי.

בהנחה שהפרטים מדויקים, זוהי התקיפה הראשונה בסוריה שמאשר איווט ליברמן, שר הביטחון הנכנס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב במהלך ביקורו ברוסיה לדיווחים הללו, במילים אלו: "המדיניות היא למנוע התקפות, אנחנו פועלים מעת לעת לפי הצורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר