סערת הגזענות

המשבר נמשך: ש"ס מחרימה את דיוני הכנסת

המשבר הפוליטי בעקבות האמירות שיוחסו לרמי סדן, יו"ר 'חדשות 10', נגד ש"ס ודרעי, נמשך ומחריף. הח"כים מחרימים את הדיונים בכנסת, דרעי ביטל את השתתפותו בדיון בוועדת הפנים (חדשות)

רמי סדן ואריה דרעי (צילומים: מתוך יוטיוב מכון קשר הכנה לבר מצווה, מרים אלסטר - פלאש 90)

סערת הגזענות: המשבר הפוליטי בעקבות האמירות שיוחסו לרמי סדן, יו"ר 'חדשות 10', נגד תנועת ש"ס והעומד בראשה אריה דרעי, נמשך ומחריף.

הבוקר (רביעי) ביטל השר דרעי את הגעתו לדיון בוועדת הפנים של הכנסת. דרעי היה אמור להציג בדיון את מדיניותו בנושא המסתננים ומבקשי המקלט.

יו"ר הוועדה, דודי אמסלם, אמר כי "שר הפנים רצה להשתתף וביקש להשתתף. הוא התקשר אליי לפני שעה ולא בא מסיבות אישיות, וזה בסדר".

במקביל לכך, כל חברי הכנסת של סיעת ש"ס מחרימים היום את הדיונים במליאה, בצל דרישת התנועה לפיטוריו המיידים של סדן.

דרעי מכנס בשעה 10:30 את חברי סיעת ש"ס לדיון במשבר, במקביל הוא שוחח עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שביקש ממנו לחזור לשגרה מאחר ולדבריו סדן לא אמר את הדברים שיוחסו לו. דרעי השיב לביטן כי יביא את הדברים בפני חברי הסיעה.

יו"ר הקואליציה ביטן ניסה להשיג שלושה קיזוזים עם סיעת 'יש עתיד', ופנה לח"כ חיים ילין שידאג לכך בתמורה להעברת חוק שלו, אך ב'יש עתיד' סירבו לבקשה, מה שגורם לכך שלקואליציה אין רוב להעביר הצעות חוק.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) ביטל את הישיבה הראשונה של הוועדה הבוקר במחאה על הדברים של סדן, אותם הגדיר "גזעניים".

סדן, הכחיש אתמול שוב ושוב את האמירות המיוחסות לו. ב'הארץ' דווח אתמול כי הוא אמר "בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי", צוטט סדן ב'הארץ'. "אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות".

אחד הנוכחים בישיבה אמר ל'הארץ' כי "זה היה מקומם ומביך, נדף מהדברים ריח של אדנות, התנשאות וגזענות. הוא דיבר גם נגד דרעי אישית".

בשיחה עם "כיכר השבת", אתמול, הכחיש זאת סדן ואמר כי "לא היו דברים מעולם, מנסים לסכסך בין הדוסים. הציטוטים המיוחסים שקריים. מודאגים מהמינוי ומנסים לסכסך".

לעומת זאת, מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז אישר אמש בצורה רשמית את הפרסומים כי סדן אמר שהוא "שונא את ש"ס ואת דרעי". יוכפז צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אחרי סערה שנמשכת שעות, ראוי שהדברים יאמרו באופן ברור - רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי: 'אני שונא את ש"ס ודרעי בדיוק כמותכם באליטה. צריך להגיע לפרחיה משדרות'. דבריו הופסקו. כל תיאור אחר חוטא לאמת".

בצהריים התייחס גורם בלשכת ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לדרישת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לפטר את סדן מהערוץ, ואמר כי לנתניהו אין סמכות לפטר אותו. לדבריו, גם אם נתניהו יחשוב שאכן צריך להחליף את סדן, בעקבות ההתבטאויות המיוחסות לו, הרי שאין לו סמכות לעשות זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר