התכנית החדשה של משרד הבריאות

הסוף לעושק: תשלמו פחות בחניוני בתי החולים

משרד הבריאות מנסה לשים סוף למצב המקומם בחניוני בתי החולים בארץ הגובים סכום מופקע לכל הדעות עבור ה"זכות" לחנות בקרבתם. העלות תופחת בקרוב באופן משמעותי (בריאות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מיטת אשפוז. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מי מאיתנו לא נתקל, בחוסר אונים, מול ההוצאה הכספית המשמעותית של התשלום הגבוה על חניה בבתי החולים בארץ, אם כחולים ואם כבני משפחה או מכרים שבאים לסעדם על מיטת חוליים. ישנם בתי חולים, ממשלתיים ואלו של קופת חולים כללית, שהמחיר הקבוע הנגבה בהם הוא 20 שקלים ליום.

כעת, יוצא שר הבריאות יעקב ליצמן במהלך שתכליתו - הורדת מחיר החניה בכ־30 אחוזים, כך שהוא יעמוד על סכום משוער של 14 שקלים ליום. המגעים בענין מתנהלים בימים אלו מול משרד האוצר כדי שיממן בכ־30 מיליון שקלים את התוכנית. הסכום המדובר אמור להגיע לבתי החולים הצפויים "להפסיד" את הכנסות שהיו להם עד כה מהחניה.

עוד הטבות הצפויות לחול במסגרת התכנית החדשה: בני משפחה של חולים המאושפזים למעלה משבועיים יוכלו לחנות בחינם; יום חניה יימנה בשעות - החל מרגע הכניסה, כך שממי שהגיע בערב ויצא לאחר חצות הלילה לא יגבה תשלום על שני ימי חניה; חולים במצב קשה שצפי האשפוז שלהם הוא לשבועיים, יזכו בחניה חינם מתחילת תקופת האשפוז (היום, רק מי שמאושפזים ליותר מחודש זוכים לפטור מתשלום).

חשוב לציין, כי התכנית לא תמומש בבתי חולים במרכזי הערים, כמו איכילוב שבתל אביב ורמב"ם שבחיפה, בהם המחירים בחניונים בסביבה עוד יותר גבוהים מאלו של בתי החולים, מה שעלול לגרום לשימוש בחניון בתיה"ח גם לא עבור זרים.

ליצמן אומר ל"ישראל היום", בראיון שיתפרסם בסוף השבוע כי "מדובר במהלך חברתי חשוב, לרווחת ציבור החולים ובני המשפחות. אין כל סיבה שביקור בבית חולים יהיה כרוך בהוצאה כספית מיותרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר