דברי הרבי מליובאוויטש מעל, לפני ואחרי הכול

רוב הנשים בכפר חב"ד אומרות את שלהן, בכפיפות להלכה ולפסקי נשיאי חב"ד. כן, אותה חסידות שמייסדה הוא המחבר של שו"ע הרב, שהתקבל בכל תפוצות ישראל, ושהאדמו"ר השלישי שלה הוא הרבי הצמח צדק, מגדולי הפוסקים שבכל הדורות (טור)

אסתר בן יעקב | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אישה אחת אמרה...

כפר חב"ד כמרקחה. תשעה קבין של שיחה מתחלקים ביושר, תוך שוויון מגדרי מדוייק, וכולם דשים ודנים בנושא אחד: אישה אחת אמרה... טוב נו, כמה נשים אמרו...

אישה אחת אמרה שהרב ניהל מרדף אחרי נהגת במטפחת. בסוף המרדף הוא גם ארב לה, הרב. לא דווח מדוע היא ניסתה להתחמק. הרב רוצה לדבר איתה! כבוד, לא?

אישה אחרת אמרה שהרב צעק עליה, ואמר שבעלה צריך לגרש אותה. בסערת רגשותיה, היא לא זכרה את הניסוח המדוייק. אולי הוא אמר עוד משהו על חומרת הגדר ההלכתי של "העוברת על דת יהודית יוצאת בלא כתובה"? האישה לא זוכרת. אבל מי הוא שיגיד לה שהיא לא יהודייה?! הכותרת באתרים החרדיים למחרת תהייה: "הרב אשכנזי לחובשת מטפחת: עלייך לעבור גיור" (או משהו כזה... לא זכור הניסוח)

ועוד אישה אחת אמרה בשם אומרו (בעלה): "לרב הזה אין שום ידע בהלכה. כל הרבנות שלו היא רק בכוח הירושה". והבעל הזה הוא ממש מבין ברבנים! וגם בפוליטיקה וכדורגל, עם וותק של 15 שנה במיון, סיווג והשמה של רבנים, מתחילים כוותיקים. ואפילו הוא אמר!

אישה אחת נוספת אמרה שבעלה שיחי' למד לא מזמן בפרק א' מפרקי אבות, שהיהדות היא בכלל דמוקרטיה: "עשה לך רב". נמצאנו למדים שאם אני אישית לא בחרתי אותו כרב, אז אינני חייבת להישמע לו. ובכלל, בעלה הוא הרב שלה, והוא, אין לו בעיה עם מטפחת...

ויש עוד כמה נשים שאמרו עוד כמה דברים. הן ממש בודדות, וממש לא מהמחמירות, אבל יש להן כמה חברים בתקשורת שממש מחפשים אייטמים, והעונה היא עונת המלפפונים, אוטוטו קציר חיטים...

לעומתן, רוב הנשים בכפר חב"ד אומרות את שלהן, בכפיפות להלכה ולפסקי נשיאי חב"ד. כן, אותה חסידות שמייסדה הוא המחבר של שו"ע הרב, שהתקבל בכל תפוצות ישראל, ושהאדמו"ר השלישי שלה הוא הרבי הצמח צדק, מגדולי הפוסקים שבכל הדורות.

עבור רוב נשות כפר חב"ד, דברי הרבי מליובאוויטש הם מעל, לפני ואחרי הכול, דבר ה' זו הלכה!

ואכן, רובן המוחלט של נשות כפר חב"ד מקבל את דעת הרבי מליובאוויטש, הרבי הצמח צדק והאדמו"ר בעל התניא והשו"ע, עליהם מסתמך המרא דאתרא הרב אשכנזי שליט"א, בדרישתו מנשים לצאת לרשות הרבים כשלראשן פיאה, ולא מטפחת/ברט/בנדנה.

לכן, רוב הנשים בכפר נשמעות לתקנות, ומצביעות בראשן: עבור נשות כפר חב"ד, הפיאה היא כיסוי הראש הכי מהודר (כן, גם הידור וגם הדר).

אז על מי ועל מה כל הרעש? הינו דאמרי אינשי: איסתרא בלגניא- קיש קיש קריא... (בבא מציעא, דף פ"ה עמ' ב').

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר