דרמה בניו יורק

חשד להונאה וקשירת קשר לביצוע פשע: המיליונר החרדי נעצר

מוריי הברפלד, מהעשירים המוכרים בנוף החרדי של ניו יורק, נעצר לחקירה בחשד להונאה ולקשירת קשר לביצוע פשע. על פי ההערכות, המעצר הגיע בעקבות חקירת איש עסקים חרדי אחר (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מוריי הברפלד (מתוך טוויטר)

ניו יורק: המיליונר החרדי מוריי הברפלד, מהתורמים הגדולים בנוף החרדי בארצות הברית, נעצר הבוקר (רביעי) לחקירה בשל חשדות לשחיתות רחבת היקף בפרשה הנחקרת וקשורה למשטרה המקומית ולעירייה. הברפלד ונורמן סיברוק, הנשיא של אגודת הרווחה של קציני המבחן, נחשדים בהונאה וקשירת קשר לביצוע פשע.

האישומים נולדו בצל החשד להשקעה של 20 מיליון דולרים מכספי קציני המבחן בקרנות גידור תמורת תשלומי שוחד. על פי החשד, הברפלד שלם לסיברוק סכום ראשוני של 60,000 דולרים על מנת שישקיע אצלו את הכספים.

בחודש אפריל האחרון, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי סיברוק השקיע את כספי הקרנות בחברת פלטינום, חברה-בינונית לה היסטוריה של רכישת עסקים בעייתים וכאלו שפשטו רגל.

הברפלד נחשב לתורם ידוע בקהילה החרדית ושמו נקשר לתרומות גדולות למוסדות תורה וארגוני צדקה. התקשורת המקומית מדווחת כי נראה שהמידע על החשדות הגיע בעקבות חקירתו של איש העסקים יונה רכניץ, ששימש כמתווך בעסקה.

מדובר בפרשת המשך לפרשת השוחד שנחקרת, במסגרתה על פי החשד העניקו רכניץ וירמי רייכנברג לקצינים במשטרת ניו יורק טובות הנאה. באותה פרשה שורבב גם שמו של ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלזיו, שהשניים תרמו למסע בחירתו לראשות העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר