השלמה לחקירה?

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג נחקר בחשאי

יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג נחקר במשרדי יחידת להב 433 בחשאי בשבוע שעבר בחשד לעבירות של קבלת תרומה אסורה, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב, כך נחשף היום (חדשות)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

נחקר בחשאי: יושב ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג נחקר במשרדי יחידת להב 433 בחשאי בשבוע שעבר בחשד לעבירות של קבלת תרומה אסורה, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב. זאת בהקשר לבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה לפני כשלוש שנים. הרצוג נחקר בפרשה לפני מספר שבועות, אך בשבוע שעבר הוא זומן שוב לחקירה בנושא ללא שיצאה על כך הודעה.

מלשכת הרצוג נמסר הערב (רביעי) כי "מדובר בהשלמה קצרה בחקירה שתוכננה כבר זמן רב מראש וביצועה נדחה. מבחינתו של מר הרצוג לא עלה כל דבר חדש. הרצוג סומך על רשויות האכיפה ובטוח שבקרוב יוכח שלא נפל רבב בהתנהלותו".

על פי החשד שהגיע למשטרה, ארגון העוסק בייבוא עובדים סיעודיים העביר עשרות אלפי שקלים כתרומה לא חוקית למטהו של הרצוג, במהלך הבחירות המקדימות במפלגת העבודה. על פי הדיווחים, החוקרים מחזיקים במידע לפיו מאחורי הגוף ישנם כמה עורכי דין שדאגו להסוות את הכסף שהועבר.

לאחר שנאספו החומרים החלו החוקרים בזימון אנשים הסובבים את הרצוג. אחד מהם הוא שמעון בטאט, לשעבר ראש מטהו, שנחקר כמה שעות באזהרה והכחיש כל קשר לעבירה של מימון מפלגות.

הרצוג עצמו טוען שדיווח כדין למבקר המדינה את כל הידוע לו על תרומות שקיבל, אבל במשטרה חושדים שאיש עסקים העביר בדרך עקיפה 40 אלף שקל לטובת קמפיין שלילי כנגד יריבתו דאז על ראשות המפלגה, שלי יחימוביץ'.

בידי המשטרה טענות על כך שכסף אכן שולם בצ'קים לטובת פעיל במפלגה, והוסווה תחת שירות משפטי. לטענת איש העסקים, התשלום נשוא החקירה לא היה עבור הקמפיין אלא עבור שירות משפטי שקיבל מאותו הפעיל. אותו איש עסקים נעזר בעבר גם בשירותיו של הרצוג המיוצג על-ידי עורכת הדין נוית נגב.

לאחר חקירתו הראשונה אמר הרצוג כי "בכל פעם שעולה סוגיה של בחירות כלליות צפות תלונות שונות ומשונות. טוב שהדברים נבדקים כפי שנבדקו בעבר על יושבי ראש אופוזיציה בעבר. תהיו רגועים, גם אני רגוע ואם מישהו לא כדאי שיירגע. תפקידו של מנהיג הוא להתמודד עם תופעות שכאלו, להתגבר ולהמשיך ולנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר