4 נרצחים בפיגוע בלב תל אביב

"אנחנו אשמים": חולדאי חושב שצריך שיהיה לנו יותר גרוע

דברים מקוממים במיוחד משמיע ראש עיריית תל-אביב יפו רון חולדאי בבוקר שלמחרת הפיגוע בעירו בו נרצחו ארבעה אנשים. לדבריו, צריך שיהיה לנו יותר רע כדי שנתעורר מחלום הכיבוש (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חולדאי על רקע זירת הפיגוע (צילומים: בן קלמר ותומר נויברג, פלאש 90)

"אנחנו כבר 49 שנים לכיבוש - שאני הייתי שותף לו במלחמת ששת הימים", אומר הבוקר (חמישי) ראש עיריית תל-אביב יפו, רון חולדאי, שעות לאחר הפיגוע הקשה בעירו בו נרצחו ארבעה אנשים, ופורס את הפתרון שלו לכאוס הביטחוני.

במהלך ראיון שהעניק לאילנה דיין ב'גלי צה"ל', אמר חולדאי כי לצערו המציאות צריכה להשתנות לרעה כדי שהישראלים יבינו שלא ניתן להחזיק את הפלסטינים תחת כיבוש.

המראיינת, אילנה דיין, שאלה את חולדאי: "רק טראומה גדולה, רק טרגדיה בסדרי גודל שאיננו מכירים, רק היא תעמיד את הישראלים בעיניים פקוחות ותחולל שינוי אמיתי?". חולדאי: "לצערי זאת המציאות. העובדה שהסבל שאנחנו כבר סובלים עוד לא הביאה אותנו להבנה של השינוי שאנחנו צריכים לעשות".

דיין: "אז מה אתה אומר שרק הוא יביא לשינוי?". חולדאי: "שנבין שאי אפשר להחזיק אנשים (הפלסטינים. א"ר) במציאות שאתה כובש אותם ולחשוב שהם יגיעו סתם כך למסקנה שהכל בסדר ואפשר להמשיך לחיות כך".

קשה לצפייה: הטבח במרכז הקניות (מצלמות אבטחה)

דיין: "אבל מאחר שאתה מכיר את תוצאות הבחירות ואתה יודע שרוב הישראלים לא חושבים כמוך, מה אתה חושב באופן ריאלי שעשוי/עלול לגרום לישראלים?".

חולדאי: "לדאבוני - ואני אומר בצער את הדבר הבא - בדמוקרטיות קשה לשכנע דרך השכל. ההוויה - המציאות - מייצרת את התודעה. וכנראה שההוויה צריכה להשתנות לרעה כדי שנבין בתודעה שצריך לשנות. קרה לנו עם מצרים בדיוק אותו הדבר: באו השליטים המצריים ואמרו 'אנחנו רוצים להגיע להסדר' ואנחנו אמרנו להם לא. אז בא סאדאת והחליט 'אני יעשה מלחמה כדי לשנות להם (הישראלים) את התודעה', ועשה מלחמה נוראית - מלחמת יום הכיפורים שהשתתפתי בה - ואיבדנו 3,300 בחורים, וזה באמת ייצר אצלנו את השינוי בתודעה, שעשינו מאמצים מדיניים שהביאו לשלום איתם. במצבינו היום עוד לא הגענו לשינוי התודעה הזה".

דיין ביקשה לחדד ושאלה: "אז אתה אומר שרק כשלא יהיה בסדר - יהיה בסדר?", וחולדאי השיב: "נכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר