פנים חדשות בנצרת עילית

רונן פלוט בראיון ל'כיכר השבת' פונה לחרדים: בואו לגור בעירנו

רונן פלוט בראיון ל"כיכר השבת" לאחר בחירתו השבוע לראשות עיריית נצרת עילית אומר כי "החרדים הם ברכה לעיר", קורא להם לבוא לעיר ומספר על התרגשותו מתמיכת הגראי"ל שטיינמן (בארץ)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
רונן פלוט ראש עיריית נצרת עילית (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

השבוע נבחר רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת היוצא, לראשות עיריית נצרת עילית. כזכור, כמה ימים לפני הבחירות הגיע לתושבי העיר החרדים מסר מוקלט מביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הקורא להם לתמוך בפלוט ולהביא לבחירתו לראשות העיר, בהמלצת יו"ר 'דגל התורה ח"כ משה גפני.

כעת, בראיון ראשון ל"כיכר השבת", מספק פלוט כמה אמירות חיוביות מבחינת הציבור החרדי המשווע למקום נורמלי להתגורר בו במחיר סביר.

"כואב לי לראות את הזלזול וההזנחה שהיתה בעיר במשך שנים כלפי התושבים", הוא אומר. "לקחו זוגות צעירים, במיוחד מהמגזר החרדי, ודחפו אותם בצפיפות בלתי נסבלת ללא תשתיות וללא תנאים".

לדבריו, "למשפחות שרצו לנסוע לבני ברק ולאזור המרכז לא היתה אפשרות מינימלית של תחבורה ציבורית; בתי כנסת בעיר לא היו בכלל יכולים להיקרא כך מרוב הזנחה; גני הילדים היו במצב מחפיר. אני לא יכול לראות בשנת 2016 מצב כזה. זה לא סביר. לא יתכן שבני זוג חרדים יקבלו תנאים מחפירים רק בגלל שהם חרדים". פלוט חד משמעי בענין הזה: "נעשה לציבור החרדי עוול במשך השנים בעיר, וזה באשמת אלו ששלטו בעיר עד היום".

ראש העיר הנבחר מספר: "לפני הבחירות ישבתי עם נציגי הציבור החרדי בעיר ושמעתי את כל הטענות המוכרות ולא הבטחתי אז כלום", מדגיש פלוט, "משום שאני לא אוהב להבטיח דברים שאולי לא אוכל לקיים. אבל אני בהחלט מתכוון להפוך את העיר הזאת ליעד נחשק עבור הציבור החרדי. משמח אותי לראות שזוגות צעירים באים לעיר".

"החרדים הם ברכה לעיר", אומר פלוט.

לדבריו, "אני חושב שאני הכי מתאים להנהיג את העיר. נצרת עילית עמדה בפני סכנה. זאת עיר שבמשך 7 שנים לא עשתה שום דבר חיובי, השלטון הקודם פה גרם לתושבים לנטוש את העיר. התושבים חיפשו מישהו בעיר שיעשה סדר. אני, רונן פלוט, עברתי שורת תפקידים בחיים ואין מתאים ממני להצליח בעיר הזאת, גם כי אני מקושר לכל המנכ"לים השרים וחברי הכנסת".

כמו כן, אומר רונן פלוט, "יש לי קשרים ויחסים מעולים עם הנציגים החרדים. אני אומנם לא אדם דתי אבל שומר מסורת וחגים, ולא אתן יד למישהו בעיר לפגוע באנשים מסורתיים".

רונן פלוט מספר על תחושותיו באשר לקריאתו של מרן הגראי"ל שטיינמן לתמוך בו: "מאוד התרגשתי מכך. תמיכה של הרב כלל לא מובנת מאליה. אני עדיין מאוד מתרגש מזה. אני מניח שהוא שמע עלי וסיפרו לו על כל מה שאני עשיתי בכנסת, ואני מבין שהרב השתכנע שאני זה שמסוגל להנהיג את העיר".

לסיום, אומר ראש העירייה הנכנס, "הבשורה שלי לציבור החרדי היא, שכל החרדים שנמצאים בנצרת עילית יקבלו טיפול שווה כמו כולם, ויותר מזה: הם תושבים חדשים ולכן צריך לעזור להם יותר. כמובן שאשמח שכמה שיותר זוגות צעירים יגיעו לעיר. אין לי שמחה יותר גדולה מאשר כשאני רואה זוג חרדי הולך ברחובות העיר עם ילדיו".

"אני כיהודי שומר מסורת", מכריז פלוט מעל 'כיכר השבת', "קורא לכולם: תבואו לנצרת עילית, זה העיר שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר