החשד לעבירות הונאה

המיליונר החרדי מוריי הברפלד שוחרר בערבות של מיליון דולר

המיליונר החרדי מוריי הברפלד החשוד בעבירות הונאה שוחרר בערבות של מיליון דולר. החשוד נורמן סירבוק שוחרר בערבות של רבע מיליון דולר. בקהילה החרדית חוששים מהלשנה (חרדים בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מוריי הברפלד (מתוך טוויטר)

ניו יורק: המיליונר החרדי מוריי הברפלד החשוד בעבירות הונאה שוחרר לפני מספר שעות ממעצר בערבות של מיליון דולר יחד עם החשוד הנוסף נורמן סירבוק ששוחרר בערבות של רבע מיליון דולר.

על פי החשד, השקיע סיברוק המכהן כנשיא אגודת השוטרים בניו יורק, 20 מיליון דולר מכספי הפנסיה של השוטרים בקרנות גידור בבעלותו של הברפלד זאת בתמורה לשוחד של 60 אלף דולר אותם קיבל ככל הנראה מהמיליונר החרדי.

על פי דיווחים בניו יורק, מי ש"זימר" על השניים ומשמש כעד מדינה בפרשה הינו איש העסקים יונה רכניץ שנחקר יחד עם ידידו ירמי רייכנברג לפני מספר חודשים בעבירות של מתן שוחד וטובות הנאה לשוטרים וקצינים בכירים בעיר זאת בתמורה למתן הטבות בנושאים עסקיים בהם היו מעורבים השניים.

שמם של הצמד נקשר גם בתרומות למסע הבחירות של ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלסיו.

בקהילה החרדית חוששים כאמור כי כעת יספר רכניץ בחקירתו על עסקיו של הברפלד וינסה להפליל אותו תמורת הקלה בעונשו. יצוין כי רכניץ ונורמן סירבוק ביקרו בארץ ובלאס ווגאס ונסעו יחד למסעות על חשבונו של רכניץ.

הברפלד שהינו בין היתר שותף עסקי של דייויד בודנר נחשב לתורם ידוע בקהילה החרדית ונדבן גדול למוסדות חב"ד כמו גם לישיבות ומוסדות תורה וארגוני צדקה בציבור החרדי ובחוגי הציונות הדתית.

כעת החשש הינו שהחקירה תפגע בתרומות לאותם ארגוני חסד ולעולם הישיבות שעלול להינזק בעקיפין מהפרשה החמורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר