סערה באומן

עצמות יהודים הושלכו למזבלה המקומית

אנשי עסקים יהודיים רכשו מתחם בסמוך לכיכר פושקינה באומן כדי לבנות מתחם של בניינים חדשים, אך במקום התגלו עצמות וקברים, מה שלא הפריע להם להמשיך בעבודות ולחולל סערה (חרדים בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מתפללים בציון רבי נחמן (צילום: שלמה מאיר - חדשות 24 )

סערה באומן: מזה שנים רבות רוכשים יהודים, בעיקר אלו הנמנים על חסידות ברסלב, דירות מגורים באומן במטרה שיהיה להם מקום להתגורר בו כשהם מגיעים להשתטח על ציונו של רבי נחמן מברסלב.

לפני מספר חודשים רכשו אנשי עסקים יהודיים מתחם של בתים ישנים בסמוך לכיכר פושקינה בסמוך לציון על מנת להרוס אותם ולבנות במקום מתחם בניינים חדש ובו תיכננו לבנות דירות להשכרה עבור האורחים.

אלא שבמהלך ביצוע עבודות ההרס נתגלו במקום עצמות וארונות קבורה כשלטענת עסקנים מקומיים מדובר בבית קברות יהודי מלפני מאות שנים ועל כן יש איסור לכהנים להגיע לאזור.

בנוסף התכנסו חברי בד"צ העדה החרדית והורו שאסור לבנות במקום זאת בשל הפגיעה בקברים כשלצד זאת פרסמו גם איסור לכהנים להגיע לציון.

הפרשה עלתה מדרגה כאשר לדברי העסקנים התעלמו היזמים מקדושת הקברים ושפכו את החול יחד עם העצמות למזבלה העירונית באומן.

בעקבות כך פורסמו מודעות בריכוזים החרדים על מעמד בקשת מחילה וכינוס לעצרת תפילה וזעקה שיתקיים היום בבית המדרש של ברסלב בשכונת מאה שערים בהשתתפות המנהיגים הרוחניים של החסידות הרה"צ רבי יעקב מאיר שכטר והרה"צ רבי שמואל משה קרמר במחאה על הזלזול והפגיעה בקדמונים.

במהלך הכינוס יישא דברי עדות על הנעשה באומן שליח הרבנים וכן יישאו דברים הרבנים אפרים נחמן אנשין ורבי יצחק רוזנבלט שיעוררו את הציבור ויסבירו כיצד יש לנהוג על פי ההלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר