זעזוע בעיר המקובלים

תושבים זועמים: "שוחט הרס בית כנסת והשוויץ בפייסבוק"

בית הכנסת 'אור הצדיק' בצפת הוחרב עד היסוד ועשרות המתפללים נשארו ללא מקום תפילה לחג השבועות הקרוב. ראש העיר אילן שוחט התפאר ברשתות החברתיות בהריסת בית הכנסת (חדשות)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
אילן שוחט (Miriam Alster/FLASH90)

בית הכנסת "אור הצדיק" בצפת הוחרב עד היסוד על ספרי הקודש שבו ועשרות המתפללים נשארו ללא מקום תפילה לחג השבועות הקרוב. ראש העיר אילן שוחט התפאר ברשתות החברתיות בהריסת בית הכנסת.

הרב ישראל שנור, גבאי בית הכנסת גולל בשיחה ל"כיכר השבת" את השתלשלות הסיפור מבחינתו: "לפני כשנתיים שכרנו מבנה בתוך בניין מגורים והקמנו את בית הכנסת. לאחר תקופה שבה התפללנו במקום בלי להפריע לאיש, הגיעו פקחים ודרשו מאיתנו לפנות את המקום בטענה שהמקום ללא היתר לשמש כבית הכנסת".

"לאחר שקיבלנו צו פינוי מהבניין השכור, פנינו לנציגות החרדית בעיר בדרישה שיסדרו לנו שטח שעליו נציב בית כנסת, חלקם התעלמו מהבקשות וחלקם ניסו למצוא פיתרון אולם ללא הצלחה". לטענתו, ראש העיר אילן שוחט הבטיח לו לפני למעלה מחצי שנה שיסדר מקום ושטח עבור בית הכנסת, אולם לדבריו: "כל פעם ראש העיר דוחה אותנו בטענה אחרת".

"ביום ראשון האחרון", מספר הגבאי, "לאחר החלטה של כל המתפללים, הבאנו לשטח פנוי בעיר קראוון מכובד שישמש אותנו כבית הכנסת עד שראש העיר יקיים את הבטחתו. למחרת הגיעו פקחים ודרשו מאיתנו לפרק את המבנה תוך 24 שעות. רצינו לדבר עם ראש העיר והגורמים הרלוונטים, אולם לא נתנו לנו זמן והיום (חמישי) בשעה 5 לפנות בוקר הגיעו פקחים מהעירייה והחריבו את בית הכנסת יחד עם כל ספרי הקודש במקום. מזל שלא היה ספר תורה שם".

"היכן היו כל נציגי הציבור בעיר כשזה קרה?" שואל שנור, "פעם אחרי פעם הם מתעלמים מהבקשה הלגיטמית שלנו למתן שטח בית כנסת בעיר ודוחים אותנו בטענות שווא". עם זאת שנור מציין כי "ראש העיר הבטיח לנו שיהיה לנו מקום של קבע בשבוע הבא, ועדיין - איך ראש העיר מסוגל להתפאר ברשת החברתית על כך שפקחיו החריבו בית הכנסת עד היסוד יחד עם ספרי הקודש?".

מתפלל בבית הכנסת אמר ל"כיכר השבת": "מדוע ראש העיר היה נחרץ באופן מיידי להחריב את ביה"כ מתי שישנם בעיר עשרות מקומות שאין להם היתרים כלל והם לא משמשים כלל כבית כנסת?"

"אין לנו כעת איפה להתפלל בשבת הקרובה ובחג השבועות, ראש העיר מתנהג בדורסנות כנגדנו. להחריב בית תפילה יחד עם ספרי הקודש? זה חילול ה' וזעזוע". לדבריו: "אם ראש העיר לא יסדר לנו מקום תפילה חדש - נצא כולנו לרחובה של עיר ונפגין כנגדו".

ראש העיר מסר בתגובה: "מדובר בקראוון ריק ולא בבית הכנסת. הסיפור שאומרים שהיו ספרי קודש בקראוון לא נכון. מדובר בקראוון שהונח באישון לילה באמצע רחוב ציבורי ופורק בהתאם לצו בית משפט.

לגבי הפרסום ברשת החברתית אמר שוחט: "זה פורסם למען ישמעו ויראו. לא כל מי שרוצה מבנה יתנהג בצורה עבריינית ויעשה בעיר כרצונו החופשי, חשוב לי להבהיר: אני מכבד את כלל התושבים בעיר ואת כלל המגזרים, מידי פעם אני מתייעץ עם רבני העיר בשלל נושאים, אולם כראש העיר אני לא אתן לכך שכל מי שרוצה מבנה יתנהג כרצונו ובצורה לא חוקית. המצב בעיר לא מאפשר חלוקת שטחים בצורה רחבה, מי שחושב שמגיע לו שטח לכל מטרה מוזמן לעשות זאת בהידברות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר