"אולם", "המקום", "בניין רחב"

כך דיווחו העיתונים החרדים על ה"מועדון" באורלנדו

היומונים החרדיים מדווחים הבוקר על הטבח ההמוני בארה"ב, אך נמנעים מלאזכר כי הוא התרחש ב"מועדון", אותו הם מכנים כ"אולם אירועים", "בניין רחב" ו"אולם הומה" • סקירה (ברנז'ה, עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: סופיה גורדון, פלאש 90)

הבוקר (שני) מתייחסים היומונים החרדים לטבח הנורא שהתרחש אמש במועדון באורלנדו שבארה"ב אולם מתעלמים מהעובדה שמדובר היה ב"מועדון", בטח לא לאנשים שפקדו אותו, זאת כמסורת העיתונים החרדיים שלא לדווח בנושאים הללו.

יצויין כי למרות העובדה שבדרך כלל נמנעים בעיתונות החרדית מלדווח על אירועים חריגים המתרחשים בנושא זה, הפעם לא היה ניתן לעשות זאת הן בשל הכמות הגדולה של הנפגעים ובעיקר בשל הרקע שמדובר בהתקפת טרור רצחנית ע"י פעיל דאעש.

העיתון "המודיע" מדווח כי "אמריקה בהלם בעקבות אחד ממעשי הטבח הקשים בתולדות ארה"ב". לדברי העיתון, מחבל דאעש עומאר מאטין נכנס ל"אולם האירועים" ופתח באש אוטומטית ללא הבחנה.

בעיתון "יתד נאמן" מצטטים את הנשיא אובמה שקבע כי מדובר בפיגוע הירי הגדול בתולדות אמריקה ומדווחים בכותרת הראשית על "טבח איסלמי המוני בלב ארצות הברית".

"יתד נאמן" מכנה את המועדון במילה "המקום" וקובע כי מדובר "בבניין רחב בו נכחו לפחות 300 מבקרים". עם זאת, בידיעה נוספת 'יתד' מזכיר כי מודבר ב"מועדון".

העיתון מצטט את כלי התקשורת בארצות הברית שהשתדלו מלהימנע מלכנות את הטבח כאירוע טרור ולא ציינו ברובם את מוצאו האיסלמי של התוקף.

בעיתון "המבשר" מכנים את הטבח כ"פיגוע הטרור הגדול ביותר מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר" ומדווחים לקוראים כי "מחבל חמוש ברובה ובאקדח פרץ לתוך "אולם הומה" מאדם במוצאי שבת לפנות בוקר והחל לירות לכל עבר כשהוא הורג עשרות בני אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר