החוק נגד 'ספאם הצדקה' אושר לקריאה שניה ושלישית

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ רוזנטל לתקן את חוק התקשורת שנועדה להילחם בדואר הזבל ולהכפיף אליו גם עמותות שמגייסות תרומות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold/Flash 90)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום ׁׁ(שני) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ מיקי רוזנטל לתקן את חוק התקשורת שנועדה להילחם בדואר הזבל ובתעמולה מכל גוף שהוא, לרבות עמותות ומוסדות שלא לכוונת רווח.

ההצעה נועדה להילחם בתופעה של שיחות או מסרונים לגיוס תרומות או למטרות אחרות ובכללן תעמולה, מאותם גופים שכיום החוק לא חל עליהם.

לפי ההצעה שאושרה, מוסדות ללא כוונת רווח לא יוכלו להמשיך להפיץ הודעות פרסומת, בקשות תרומה ותעמולה ללא קבלת הסכמה מפורשת מראש בהודעה הראשונה. עם זאת, הפצת מסרים פוליטיים ותעמולת בחירות לא יאסרו.

עוד אושר כי המפרסם יצטרך לאפשר לציבור לבצע הסרה מרשימת התפוצה, ובמקרים בהם ההודעה תישלח באמצעות מסר קולי השולח יחויב לאפשר הסרה באמצעות לחיצה על מקש במשך 30 השניות הראשונות של השיחה.

ח"כ מיקי רוזנטל הזכיר כי החוק חל היום על חברות מסחריות ששולחות דואר זבל, והוא מבקש להחיל זאת גם על עמותות ומוסדות ללא כוונת רווח וגם על גופים נוספים ואפילו אנשים פרטיים, כדי לסגור פרצות עתידיות. הוא הזכיר כי הסכים לבקשת הממשלה להחריג מההצעה את הפוליטיקאים ושליחת מסרים פוליטיים ותעמולת בחירות. ח"כ יעקב פרי אמר כי לא ברורה ההחרגה של תעמולה פוליטית.

ח"כ רוזנטל השיב ואמר כי באופן עקרוני הוא מסכים שאין צורך בהחרגה, אך זאת ההסכמה אליה הגיע עם הממשלה והוא מכבד את ההסכמות. היו"ר כבל הסכים גם הוא כי הפוליטיקאים לא היו צריכים להיות מוחרגים, אך אמר בתגובה לדברי ח"כ פרי כי יש מפלגות שמשתמשות בכלי הזה כדי להגיע למתפקדים והוא הכרחי עד כדי שכמעט אי אפשר בלעדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר